توضیحات دانشمندان درمورد مفاد استفاده از پلاسمای خون صحت‌یافتگان کرونا

© REUTERS / ANUSHREE FADNAVISتوضیحات دانشمندان درمورد مفاد استفاده از پلاسمای خون صحت‌یافتگان کرونا
توضیحات دانشمندان درمورد مفاد استفاده از پلاسمای خون صحت‌یافتگان کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان پس از انجام تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که پلاسمای خون افرادی که پس از ابتلا به کووید – ۱۹، دوباره صحت‌یاب شده اند، به جلوگیری از وخیم‌شدن وضعیت بیمارانی که تازه به ویروس کرونا آلوده شده اند، کمک نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله علمی BMJ، دانشمندان هندی پس از تحلیل و ارزیابی وضعیت ۴۶۴ بیمار کرونایی که که در مرحله متوسط قرار دارند و در ۳۹ شفاخانه در هند، بستری اند، این موضوع را اعلام کرده اند.

تقریبا به نیمی از آنها (۲۳۵ بیمار)، علاوه بر تداوی استندرد، پلاسمای افرادی که بیماری کووید – ۱۹ را پشت‌سر گذاشته اند نیز تزریق نمودند، بقیه بیماران را با استفاده از شیوه‌های معمولی تداوی نمودند. در هر گروه، به اندازه یکسان بیمارانی بودند که به تهویه مصنوعی ریه‌ها نیاز داشتند.

مقامات مسکو موثریت انتقال پلاسما به بیماران کووید ۱۹ را ارزیابی کردند - اسپوتنیک افغانستان
مقامات مسکو موثریت انتقال پلاسما به بیماران کووید ۱۹ را ارزیابی کردند

محققان به این نتیجه رسیدند که پس از گذشت ۲۸ روز، شمار موارد فوتی در هر دو گروه تقریبا یکسان بوده است – ۳۴ بیمار (۱۵ درصد) از گروه نخست و ۳۱ بیمار (۱۴ درصد) در گروه دوم، جان باخته اند. همچنان در هر ۱۷ نفر در هر دو گروه وخیم‌شدن وضعیت، مشاهده شده است.

دانشمندان گفته اند: "رابطه پلاسمای خون گرفته‌شده از افرادی که پس از بیماری کووید – ۱۹ صحت‌یاب شده اند با با کندی در پیشرفت بیماری به یک دوره جدی کووید – ۱۹ و مرگ و میر کلی تشخیص داده نشد".

به گفته دانشمندان، در جریان انجام این تحقیقات، داکتران نمی‌دانستند که کدام بیماران پلاسما دریافت کرده اند. در ادامه، دانشمندان تاکید کرده اند که باید تحقیقات بیشتری روی این موضوع با اشتراک بیماران بیشتر از سراسر جهان، صورت بگیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала