تأثیر واکسن "EpiVacCorona" بر روی سلامت باروری

© Sputnik / Rospotrebnadzor  /  مراجعه به بانک تصاویر تأثیر واکسن "EpiVacCorona" بر روی سلامت باروری
تأثیر واکسن EpiVacCorona بر روی سلامت باروری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه" روس پوتربنادزور" از آزمایش دومین واکسن روسی ضد کرونا بر روی سلامت "باروری" افراد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، روس پوتربنادزور" سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه" اعلام کرد که نتایج اولیه یک مطالعه در مورد اثر واکسن کرونا ویروس ساخت مرکز علمی وکتور "EpiVacCorona" بر سلامت باروری، ایمنی آن را نشان می دهد.

روس پوتربنادزور گفت: " تحقیقات کامل این واکسن جهت معلوم نمودن تأثیر آن روی توانمندی تولید مثل و بی خطر بودن سمی آن تا اواخر دسامبر 2020 تکمیل خواهد شد. در حال حاضر آزمایش واکسن روی موش و خرگوش با تزریق دو مرتبه‌ای واکسن بر ساختار غدد جنسی، هیچگونه اثری برجا نگذاشته. این داده ها نشان دهنده بی خطر بودن واکسن در برابر ویروس کرونا برای انسان است".

دومین واکسن روسی ضد کرونا حق ثبت دریافت کرد  - اسپوتنیک افغانستان
دومین واکسن روسی ضد کرونا حق ثبت دریافت کرد

سرویس مطبوعاتی روس پوتربنادزور افزود، هرگونه انحراف بالقوه در ارتباط با عملکردهای تولیدمثل، به عنوان بخشی از نظارت طولانی مدت داوطلبان واکسینه شده از سوی متخصصان بررسی خواهد شد.

در تاریخ 23 سپتامبر، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه اعلام کرد که آزمایشات پس از ثبت واکسن تولید شده در مرکز وکتور، در اواخر ماه اکتبر آغاز می‌شود. تاریخ دقیق آن به زمان اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت بستگی دارد.

 ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه، اوایل اکتبر امسال از ثبت دومین واکسن روسی علیه ویروس کرونا که توسط متخصصان شرکت دولتی "وکتور" ساخته شده است،  خبر داد.

نخستین واکسن جهان علیه COVID-19 توسط متخصصان مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی "گامالیا" و با همکاری وزارت دفاع روسیه تولید شده است. این واکسن " Sputnik-V " نامگذاری شد و در تاریخ 11 آگست به ثبت رسیده است. در تاریخ 8 سپتامبر استفاده همگانی و گردش عمومی واکسن " Sputnik V " در روسیه آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала