سازمان ملل: بحران کرونا تهدید مواد مخدر افغانستان را کمتر نکرد

© REUTERS / Parwiz/Filesنقش امریکا در تولید مواد مخدر در افغانستان
نقش امریکا در تولید مواد مخدر در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر اجرایی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) می‌گوید با وجود محدودیت های کرونا و بسته بودن مرز ها، افغانستان هنوز هم به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان باقی مانده است .

به گزارش اسپوتنیک، غدا والی، مدیر اجرایی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) ، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که افغانستان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر باقی مانده است، در حالی که قاچاق مواد مخدر به دلیل بسته بودن مرزها کاهش یافته است.

مدیر اجرایی دفتر مواد مخدر و جرم سازمان ملل گفت: "افغانستان هنوز در میان بزرگترین تولیدكنندگان مواد مخدر قرار دارد. با بسته بودن مرز ها و کاهش سفر ها قاچاق مواد مخدر در مرزها کمتر شده است، اما با این وجود ما نظارت بر وضعیت مواد مخدر این‌کشور  را ادامه خواهیم داد".

سازمان ملل: ارزش مواد مخدر افغانستان  به بیش از 3 میلیارد دالر تخمین زده می شود - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل: ارزش مواد مخدر افغانستان به بیش از 3 میلیارد دالر تخمین زده می شود

وی خاطرنشان کرد که جهان هنوز در میانه بیماری همه گیر کرونا قرار دار ، بنابراین خیلی زود است که در مورد تأثیر خاص ویروس کرونا در قاچاق مواد مخدر صحبت شود.

غدا والی مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) همچنین بر لزوم توسعه همکاری‌ها در این زمینه تأکید کرد.

پیش ازاین مدیراجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد بر نیاز فوری به پرداختن به مشکل فزاینده مصرف داخلی مواد مخدر تأکید کردو گفت : " بیش از یک میلیون معتاد به مواد مخدر در افغانستان وجود دارد  که این نشانگر یک ترژادی ملی است.  ما باید از طریق کار مداوم در بخش پیشگیری و درمان مواد مخدر، از این افراد که بسیاری از آنان زن و کودک هستند بیشتر حمایت کنیم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала