عمران خان: ارتش و استخبارات پاکستان  تلاش می ورزند تا خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابند

© Photo / AAMIR QURESHIعمران خان: ارتش و استخبارات پاکستان  تلاش می ورزند تا خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابند
عمران خان: ارتش و استخبارات پاکستان  تلاش می ورزند تا خشونت‌ها در افغانستان کاهش یابند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزير پاكستان امروز دوشنبه در نشست دو روزه مجمع تجاری و سرمايه گذاری افغانستان- پاكستان گفت كه همه بخش‌های امنيتی این کشور در تلاش كاهش خشونت ها و تأمین آتش بس در افغانستان اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، عمران خان، نخست وزير پاكستان، می گوید که در چهل سال جنگ افغانستان پاکستان بیشتر از هر کشور دیگری آسیب دیده است و از همین رو ارتش و استخبارات پاکستان  تلاش می ورزند تا خشونت ها در افغانستان کاهش یابند و آتش بس در این کشور برقرار شود.

عمران خان: با درگیری مسئله افغانستان حل نمی شود - اسپوتنیک افغانستان
عمران خان: با درگیری مسئله افغانستان حل نمی شود

آقای خان گفت: "ما می بینیم که در افغانستان هر روز مردم شهید می شوند. ما با دیدن آن ناراحت می شویم. به شما اطمینان می دهم که ما به گونه کامل تلاش می کنیم، حکومت ما، ارتش ما، نهاد استخباراتی ما، همه تلاش نهایی شان را می کنند تا به گونه یی در افغانستان خشونت ها کم شوند، آتش بس شود، و ثبات بیاید".

نخست وزیر پاکستان حاضر شدن طالبان را روی میز مذاکرات صلح نتیجه کوشش‌های اسلام آباد می‌داند.

آقای خان گفت: "یک نگرانی در پاکستان است که هند افغانستان را در برابر ما استفاده کند تا در کشور ما بی ثباتی را ایجاد کند. اما ما فیصله کرده ایم که هرچیزی که مردم افغانستان می خواهند ما از آن حمایت خواهیم کرد، ما با آنان روابط خود را بهتر می سازیم به خاطری که آینده این منطقه، در روابط افغانستان و پاکستان، و در همکاری و تجارت است".

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان در نشستی بر بهبود روابط سیاسی و اقتصادی افغانستان با پاکستان تاکید می‌ورزد. او از روز جمعه به این سو دررأس یک هیئت بلندپایه این مجلس سرگرم دید و بازدید با مقام‌های پاکستان در آن کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала