نگرانی دانشمندان از اوج‌گیری دوباره کرونا در فرانسه

© REUTERS / Charles Platiauنگرانی دانشمندان از اوج‌گیری دوباره کرونا در فرانسه
نگرانی دانشمندان از اوج‌گیری دوباره کرونا در فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان وضعیت موجود در رابطع با اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا در فرانسه را بحرانی عنوان نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، ژان فرانسوا دلفرسی رئیس شورای علمی فرانسه بیان داشت، که  آمار روزانه ابتلا به کرونا در کشور بیش از 100 هزار نفر است که این ارقام موارد تشخیص داده نشده و بدون علامت را نیز در بر می‌گیرد.

ماکرون از آغاز موج دوم پاندمی ویروس کرونا در فرانسه خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
ماکرون از آغاز موج دوم پاندمی ویروس کرونا در فرانسه خبر داد

این در حالی است که رقم مبتلایان روزانه به ویروس کرونا در فرانسه برای اولین بار از مرز 50  هزار نفر گذشت. چنانچه وزارت صحت فرانسه شامگاه یک شنبه اعلام کرده است، در مجموع در طی 24 ساعت حداقل 52 هزار و10 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند. به روز شنبه (24 اکتبر)  رقم مبتلایان کرونا در این کشور 45 هزار نفر بوده است. همچنان 116 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. بنا بر این رقم مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در فرانسه از زمان آغاز این پاندمی تا حالا به 34 هزار و761 نفر افزایش یافته است.

 بعد از اسپانیا، در فرانسه نیز به عنوان دومین کشور اروپایی تعداد مجموعی مبتلایان ثبت شده از مرز یک میلیون تن گذشت. حکومت فرانسه می خواهد از جمله با گسترش محدودیت های عبور و مرور برای دو سوم از جمعیت این کشور، وضعیت فعلی را تحت کنترول درآورد. از روز شنبه  هفته گذشته به این سو 46 میلیون فرانسوی اجازه ندارند که خانه هایشان را از ساعت 9 شب تا 6 صبح ترک کنند. این محدودیت ها نخست برای شش هفته در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر بنا بر گزارش ها بیش از 2570 فرد مبتلا به کرونا در بخش عاجل شفاخانه های فرانسه تحت تداوی اند. در زمان اوج این پاندمی در آغاز سال این رقم بیش از 7000 نفر بود.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала