ارزیابی تسلیحات کشتی های زیردریایی روسیه

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian FederationАтомная подводная лодка Северного флота «Северодвинск»
Атомная подводная лодка Северного флота «Северодвинск» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارزیابی تسلیحات موجود در زیردریایی های روسیه، روزنامه نگاران نشریه آمریکایی نشنال اینترست را تحت تأثیر قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی The National Interest در گزارشی زیردریایی دیزلی-الکتریکی روسی B-603  والخوف را ارزیابی کرده و زیردریایی 636 پروژه ( Varshavyank) اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه را یک زیردریایی با "سلاح های بی‌نظیر" خوانده است.

مجله خاطرنشان می کند که این زیردریایی ها به سیستم موشکی Kalibr-PL و اژدرهای 533 میلی متری و همچنین سیستم پیشرفته رادار و سیستم های ارتباطی مدرن مجهز هستند.

سیستم موشکی کالیبر گروهی از موشک‌های کروز دوربردِ کشتی‌پایه و زیردریایی‌پایه روسی هستند که برای حملات ضدکشتی، ضدزیردریایی، و ساحلی و زمینی استفاده می‌شوند.

اژدر عبارت از یک سلاح انفجاری پرتابی است که از دریا و در درون آب پرتاب می‌شود.

Подводная лодка проекта Ясень-М - اسپوتنیک افغانستان
پیشرفته ترین زیردریایی روسیه به آب پرتاب شد

نویسنده مقاله تأکید نموده است  که چنین زیردریایی هایی ، به دلیل کم بودن صدا در آنها ، "سیاهچاله" نامیده می شوند و توضیح داده است که این نوع زیردریایی برای عملیات در آبهای کم عمق و در منطقه آبهای ساحلی و همچنین برای جنگ ضد زیر دریایی در نظر گرفته شده است..

زیردریایی های پروژه والخوف متعلق به نسل سوم هستند. این کلاس از زیردریایی ها،گنجایش جابجایی 3.95 هزار تن محموله را دارا می باشند. سرعت آن در زیر آب 20 گره ، عمق غوطه وری 300 متر و شمار خدمه آن خحدود 52 نفر است.

این زیردریایی ها به جدیدترین سیستم  انواع سیستم رهنمای فضایی (Inertial Navigation Systems)، سیستم کنترل اطلاعات خودکار مدرن ، سلاح های موشکی با دقت بسیار بالا و سلاح های قدرتمند اژدر مجهز هستند.

شایان ذکر است که شرکت «آدمیرال ورفی» به زودی دو فروند زیردریایی دیزلی-الکتریکی: از جمله زیردریایی طرح 636 "والخوف" و نخستین سری طرح زیردریایی 677 "کرانشتادت" را به نیروی دریایی روسیه تحویل خواهد داد.

پیش از این، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که تا پایان سال جاری نیرو های دریایی این کشور سه زیردریایی جدید از جمله یک زیردریایی دیزلی و دو زیردریایی اتمی تحویل خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала