بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است

© REUTERS / Jonathan Ernstبایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است
بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از بزرگ ترین رقیب و تهدید برای کشورش سخن به میان آورد.

به گزارش اسپوتنیک،  جو بایدن، از رقبای دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفت و گویی که با شبکه CBS داشت، گفت: روسیه بزرگ ترین تهدید امنیتی برای ما به شمار می آید این درحالی است که چین بزرگ ترین رقیب ما است.

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در ادامه افزود: «بزرگ‌ترین تهدید خارجی که آمریکا با آن روبروست از دست دادن جایگاهش در جهان است. ترامپ به همه دیکتاتور‌ها نزدیک می‌شود و دوستانمان را تضعیف می‌کند. بزرگ‌ترین تهدید امنیتی ما، روسیه و بزرگ‌ترین رقیب ما، چین است».

آخرین دور رویارویی ترامپ با بایدن/ بحث درباره پاداش روسیه برای ترور سربازان امریکایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
آخرین دور رویارویی ترامپ با بایدن/ بحث درباره پاداش روسیه برای ترور سربازان امریکایی در افغانستان

این در حالی است که در ماه اکتبر، کمالا هریس ، معاون نامزد ریاست جمهوری دموکرات متعهد شد که بایدن در مورد هر گونه تهدید علیه نیروهای آمریکایی "روسیه را مسئول" می داند. پیش از این ، بایدن خود استدلال می كرد كه مسكو بیشتر تلاش می كند تا در انتخابات آمریكا تأثیر بگذارد و بنابراین تهدید اصلی است.

وی روسیه را به دخالت در انتخابات متهم کرد و  گفت من قبلاً نیز روشن ساخته بودم و اکنون نیز بار دیگر روشن می‌سازم که ترامپ خیلی علاقه دارد که روسیه همچنان همین راه را ادامه دهد. اما من به شما قول می‌دهم، اگر پیروز شدم به دلیل دخالت در حاکمیت ما، پیامدهایی [در انتظار روسیه] خواهد بود.» 

این نخستین بار نیست که بایدن، علیه روسیه اتهاماتی را مطرح می‌کند . وی پیشتر مدعی شده بود که طی مبارزات انتخاباتی در مقابل پوتین خواهد ایستاد. 

این گزارش در حالی مطرح می‌شود که روسیه بارها اتهامات مربوط به تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала