ترامپ موشک های آمریکایی را با "مسواک" برابر کرد + ویدئو

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ موشک های آمریکایی را با "مسواک" برابر کرد + ویدئو
ترامپ موشک های آمریکایی را با مسواک برابر کرد + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور آمریکا بارها نام موشک جدیدی را که آمریکا اکنون برای ساخت آن تلاش می‌کند، با نام یک مسواک اشتباه گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در تجمع انتخاباتی خود در شهر «لاندن‌دری» در ایالت نیوهمپشایر حضور یافت.

وی در بخشی از سخنرانی خود در تمجید از توانایی نظامی آمریکا به اقدام ارتش این کشور در توسعه موشک‌های فراصوت اشاره کرد و گفت: «موشک‌های هیدروسونیک فوق‌العاده خیلی سریع می‌روند. آنها پنج تا هفت بار سریعتر از سریعترین موشک‌ها در جهان حرکت می‌کنند. آنها آنقدر سریع می‌روند که شما نمی‌توانید کاری کنید.»

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، ترامپ دست کم برای پنجمین بار طی دو روز گذشته موشک‌های هایپرسونیک را هیدروسونیک می‌نامد.

به نظر می‌رسد ترامپ درباره موشک‌های مافوق صوت "هایپرسونیک" (hypersonic) صحبت می‌کند اما مدام نام آن را با نوعی مسواک خودکار که تولید شرکت "کوراپراکس" با نام تجاری "هیدروسونیک" است، اشتباه می‌گیرد.

ترامپ اولین بار ماه می درباره این موشک "فوق‌العاده" صحبت کرد. او در ماه جون نیز چندین بار نام این موشک‌ را به غلط "هیدروسونیک" نامید و گفت که این تسلیحات "17 بار" از سریع‌ترین موشک‌ها در جهان سریعتر هستند!

یک مقام دفاعی آمریکا در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور گفت، که ترامپ به کلاهک‌هایی اشاره دارد که پنتاگون با موفقیت در مارچ آنها آزمایش کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала