روگرداندن قطری‌ها از محصولات فرانسوی پس از اظهارات ماکرون درمورد اسلام

© Sputnikروگرداندن قطری‌ها از محصولات فرانسوی پس از اظهارات ماکرون درمورد اسلام
روگرداندن قطری‌ها از محصولات فرانسوی پس از اظهارات ماکرون درمورد اسلام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مغازه‌ها در قطر پس از اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه درمورد اسلام، از فروختن محصولات فرانسوی منصرف شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از مغازه‌هایی که از فروش محصولات فرانسوی خودداری کرده است، شبکه تجارتی دولتی Al Meera می‌باشد.

در این شرکت گفته اند که آنها "براساس اصولی که با مذهب، آداب و رسوم ما سازگار باشند" کار می‌کنیم. ما بلافاصله تمام کالاهای فرانسوی را از تمام نمایندگی‌ها برداشتیم".

گفته می‌شود که مغازه‌های شهر دوحه، پایتخت قطر که پیش از این کالاها و محصولات زیاد فرانسوی را می‌فروختند از فروش محصولات فرانسوی خودداری نموده و حالا محصولات محلی را جاگزین آنها کرده اند.

اخیرا به تاریخ ۲۴ اکتوبر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درمورد اظهارات امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه ابراز نظر کرد. به گفته اردوغان، رئیس جمهور فرانسه در مقابل میلیون‌ها باشنده کشورش که پیرو مذهب دیگر اند، نگرش نامناسبی نشان می‌دهد. اردوغان همچنان به همتای فرانسوی اش توصیه کرد تا خودش را تداوی روانی کند.

پیش از این ماکرون در جریان یک سخنرانی طولانی درمورد تجریه طلبی در فرانسه گفت که لایحه مربوطه با هدف تقویت ارزش‌های جمهوری در تاریخ ۹ دسمبر ارائه می‌شود. در چوکات مبارزه با تجزیه طلبی اسلامی، مقامات فرانسوی قصد دارند به تدریس کودکان توجه خاص داشته باشند. ماکرون همچنان گفت که در کنار شورای مسلمانان فرانسه، باید سازمانی ایجاد شود که "اسلام روشنگر" را در فرانسه ایجاد کند. به گفته وی، نیاز است تا "اسلام در فرانسه از نفوذ خارجی آزاد شود و کنترول بر تمویل مالی مسجدها، شدت یابد".

ماکرون این موارد را پس از آن اعلام کرد که به تاریخ ۱۶ اکتوبر یک مرد مهاجم سر ساموئل پاتی، استادی را که در جریان تدریس کاریکاتور حضرت محمد را نشان داده بود، از تنش جدا کرد. این قتل که تمام فرانسه را تکان داد، در نزدیکی مکتبی در منطقه کنفلان سنت اونورین در حومه پاریس، صورت گرفت. فرد مهاجم در نتیجه تیراندازی نیروهای پولیس جان باخت. رئيس جمهور فرانسه این رویداد را یک حمله تروریستی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала