رسانه اسرائیلی: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای خروج کامل از افغانستان ندارد

© AP Photo / Mohammad Anwar Danishyar رسانه اسرائیلی: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای خروج کامل از افغانستان ندارد
 رسانه اسرائیلی: ترامپ هیچ برنامه‌ای برای خروج کامل از افغانستان ندارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه اسرائیلی هاآرتص، نوشت که با وجود وعده انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا برای پایان دادن به "جنگ‌های بی‌پایان"، دونالد ترامپ هیچ برنامه‌ای برای خروج کامل از افغانستان ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، درحالیکه دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات نوامبر کار دشواری را در پیش دارد و تبلیغات انتخاباتی را نیز تشدید کرده است، رسانه اسرائیلی «هاآرتص» در مطلبی نوشت که رئیس جمهور آمریکا برنامه‌ای برای خروج کامل از افغانستان ندارد.

در این مطلب آمده است که وقتی ترامپ به کاخ سفید آمد شمار نیروها در افغانستان حدود 8400 نظامی بود اما در طی یک سال سطح نیروها به 15 هزار نفر افزایش یافت.

هاآرتص افزود: ترامپ با نگاهی به انتخابات فشار را برای آوردن نیروها به خانه تسریع کرد و اظهار داشت که ممکن است تا پایان سال همه نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شوند.

روزنامه می‌افزاید: مقامات پنتاگون می‌گویند که شمار نیروها در افغانستان در نوامبر به 4500 نفر کاهش می‌یابد اما تاکید می‌کنند که هیچ برنامه‌ای برای بازگرداندن همه نیروها از افغانستان تا پایان سال وجود ندارد.

U.S. President Donald Trump points as he answers questions during a news conference at the White House in Washington, U.S., September 4, 2020. - اسپوتنیک افغانستان
تأکید مجدد ترامپ به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

مقامات آمریکایی می‌گویند که در حال حاضر هیچ برنامه تایید شده‌ای برای کاهش نیروها به 2500 نفر تا اوایل سال آینده وجود ندارد.

ترامپ درحالی از خروج کامل نیروها از افغانستان تا کریسمس می‌گوید که کارشناسان تحقق این وعده را بعید می‌دانند، زیرا رئیس جمهور آمریکا عملاً تا 3 نوامبر درگیر مسایل انتخاباتی است و خروج نیروها -چیزی که در 4 سال گذشته انجام نداده- در این بازه زمانی حدوداً یک و نیم ماهه محتمل نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала