صالح: طرح مشخص برای مقابله با تهدید داعش ریخته می‌شود

© Photo / دولت سازامرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز
امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی دولت ساز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس جمهور در ادامه پست های فیسبوکی اش در مورد بهبود امنیت در کابل و بقیه نقاط کشور امروز (دوشنبه) نوشته که طرحی برای توانمند سازی مردم برای مقابله با داعش ریخته می شود.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون رئیس جمهور می گوید که طرحی مشخصی برای توانمندسازی افرادی که زیر تهدید داعش هستند، ریخته می شود، تا در آینده از قتل عام توسط داعش و طالبان در مناطق غیرنظامی جلوگیری شود.

او نوشته که "بسیج ملت در برابر هسته های خوابیده و پنهان تروریزم در شهر و ولسوالی ها باید آغاز گردد. در روز های آینده عکس تروریستان را که در ولسوالی ها فعالیت دارند وهمچنان آن چهره هایی که قتل های عام را در شهر کابل سازماندهی کردند و تا اکنون فکر می کردند که اسم و جنایت شان تنها در لای کتاب ها باقی می ماند به مردم از طریق پوستر ها معرفی می شوند، تا تمام مردم راجع به آنها بدانند و در سرکوب و رد یابی شان سهیم گردند." 

صالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
صالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود

صالح همچنین نوشته که "طرح واضح و مشخصی برای توانمندسازی مردمانی که زیر تهدید حملات داعش هستند، ریخته می شود."

او گفته که این طرح به اساس نظریات خودشان ریخته می شود تا بتوان در آینده از قتل عام توسط داعش و طالب در ساحات ملکی جلوگیری نمود.

صالح تاکید کرده است که چیزی بنام ملیشه سازی و توزیع اسلحه در برنامه وجود ندارد.

این اظهارات امرالله صالح در حالی مطرح می شود که دو روز قبل در یک حمله تروریستی بر یک مرکز آموزشی در غرب کابل، 24 تن شهید شدند، بیشتر این جان باختگان کودکانی بودند که برای آموزش به این مرکز مراجعه کرده بودند.

وزارت صحت عامه روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که در اثر حمله انتحاری بر مرکز آموزشی کوثر در منطقه پل‌خشک کابل، دست‌کم 24 تن جان باخته و 57 نفر هم زخمی شده‌اند.

در اطلاعیه‌ای منسوب به داعش، این گروه مسئولیت حمله را پذیرفته، اما بسیاری از کارشناسان صحت این اعلامیه را زیر سوال برده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала