انگلیس حضور زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس را "سرسام آور" خواند

© Photo / Public domain / U.S. Navy illustrationانگلیس زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس را "سرسام آور" خواند
انگلیس زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس را  سرسام آور خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های انگلیس حضور زیردریایی های روسیه در اقیانوس اطلس را "سرسام آور" خوانده می‌گویند این امر موجب نگرانی مقامات نظامی انگلیس شده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Daily Mail در گزارشی می‌نویسد: تعداد زیردریایی های روسیه که در اقیانوس اطلس شمالی فعالیت می کنند، سر به فلک کشیده است.

این نشریه با استناد به منابع نظامی ادعا می کند که لندن به طور جدی از توانایی زیردریایی های نیروی دریایی روسیه و نزدیک شدن بی سر و صدای آنها به سواحل انگلیس نگران است.

بر اساس گزارش این روزنامه،  گفته می شود تعداد زیردریایی هایکمتر محسوس کلاس آکولا (طبقه بندی ناتو برای زیردریایی های هسته ای چند منظوره پروژه 971) افزایش یافته است.

 

Атомная подводная лодка Северного флота «Северодвинск» - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی تسلیحات کشتی های زیردریایی روسیه

گزارش می‌افزاید: "اگر قبلاً شاهد حضور یک زیردریایی روسیه در اقیانوس اطلس شمالی بودیم، اکنون دو یا سه فروند چنین زیردریایی های در منطقه حضور دارند".

به گفته کارشناسان نظامی، "هجوم وحشتناک" زیردریایی های روسیه به آبهایی که قبلا توسط نیروی دریایی سلطنتی و ایالات متحده کنترل می شد، یک تهدید جدی است ، زیرا ظاهرا کشورهای ناتو قادر به ردیابی زیردریایی های روسی نیستند.

در اوایل ماه اکتبر ، کارشناسان آمریکایی اعلام نمودند که ایالات متحده به دلیل مدرن سازی نیروی زیردریایی روسیه دیگر "دور از دسترس" نیست. در ماه آپریل ، مجله National Interest در مورد "دردسر" ایالات متحده در رابطه به  زیردریایی های دست نیافتنی روسیه صحبت کرد ، و یادآور شد که قبلاً زیردریایی "سویردوینسک" از دید نیرو های  دریایی آمریکا ناپدید شده بود و آنها هفته ها تلاش کردند تا آن را در اقیانوس اطلس پیدا کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала