بخشی از هیئت مذاکره‌کننده حکومت افغانستان، دوحه را ترک کرده است

© Sputnik / Zohra Ishmukhametovaبخشی از هیئت مذاکره‌کننده حکومت افغانستان، دوحه را ترک کرده است
بخشی از هیئت مذاکره‌کننده حکومت افغانستان، دوحه را ترک کرده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته می‌شود که چند تن اعضای هیئت مذاکره‌کننده حکومت افغانستان با گروه طالبان، پایتخت قطر را ترک نموده و به کابل آمده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع‌نیوز، منابع گفته اند که سعادت منصور نادری، فوزیه کوفی، متین بیگ و کلیم‌الله نقیبی به علت آن چه که مشکلات شخصی خود شان گفته‌اند، به کابل آمده‌اند.

درهمین حال، شماری از کارشناسان به این باور اند که روند مذاکرات صلح جمهوریت با طالبان به علت حل نشدن اختلاف‌ها بر سر کار شیوۀ مذاکرات صلح با مشکل روبه‌رو شده‌است و تلاش‌های پاکستان نیز برای حل این اختلاف‌ها، تاکنون نتیجه نداده‌اند.

ازسوی دیگر، زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان امروز با اریکسن سوریده، وزیر خارجه ناروی، دیدار کرد.

مذاکرات صلح دوحه / گروه تماس دو طرف به خواست طالبان تغییر کرد - اسپوتنیک افغانستان
مذاکرات صلح دوحه/ گروه تماس دو طرف به خواست طالبان تغییر کرد

وزارت خارجه ناروی گفته‌است که وزیر خارجه این کشور در این دیدار، پشتیبانی کشورش را از دستیابی صلح پایدار و فراگیر در افغانستان، اعلام کرده‌است.

اریکسن سوریده همچنان بر پایان دادن به خشونت‌ها تأکید کرده است و مشارکت زنان را در روند صلح با طالبان، بسیار مهم می‌داند.

در حالی که درگیری‌های اخیر نیروهای دولتی و طالبان در ولایت هلمند هزاران‌ خانواده را بی خانمان ساخته‌است و در وضعیت بدی زیر این چادرها به سر می‌برند، می‌گویند که از روند گفت‌وگوهای صلح ناامید شده‌اند.

این آواره‌گان جنگ می‌گویند که در حدود ۴۰ روز از آغاز مذاکرات صلح در دوحه می‌گذرد، اما به‌گفتۀ آنان اگر هِیئت‌های مذاکره‎کننده هرچه زودتر به یک توافق دست نیابند، مردم بیشتر از پیش در آتش جنگ خواهند سوخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала