غنی: عاملان حمله تروریستی مرکز «کوثر دانش» هرچه زودتر شناسایی و نابود شوند

© Photo / ARG - ارگمحمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور
محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور کشور به مسوولان امنیتی دستور داده که عاملان و شبکه‌هایی مرتبط با حمله تروریستی اخیر در «مرکز کوثر دانش» درکابل را، شناسایی و به زودترین فرصت نابود کنند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازدفتر مطبوعاتی ارگ، شام روز گذشته،جلسه‌ای تحت ریاست محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور به منظور بررسی وضعیت عمومی امنیتی کابل و استماع گزارش هیات موظف شورای امنیت ملی بخاطر رسیدگی به خانوادهای قربانیان رویداد تروریستی اخیر در مرکز آموزشی کوثر دانش در ناحیۀ 13 شهر کابل، برگزار شد.

در این جلسه که در ارگ تدویر یافت، ابتدا هیات موظف رسیدگی به خانواده‌های قربانیان رویداد تروریستی اخیر کابل، گزارش خویش را به رئیس جمهور ارائه کرد.

  آقای غنی به نهادهای مربوطه دستور داد که رویداد تروریستی در مرکز کوثر دانش را به گونه همه جانبه بررسی نمایند و عاملین و شبکه‌هایی را که در عقب این حملۀ وحشیانه قرار دارند، شناسایی و از بین ببرند و همچنان در زمینۀ تامین امنیت ساحات دشت برچی، بیشتر کار نمایند.

منبع: در حمله انتحاری شام امروز در کابل 101 تن کشته و زخمی شده‌اند  - اسپوتنیک افغانستان
منبع: در حمله انتحاری شام امروز در کابل 101 تن کشته و زخمی شده‌اند

رئیس جمهور در این جلسه گفت که به مردم اطمینان می‌دهیم که این رویداد تروریستی به گونه همه جانبه بررسی می‌شود و پیشنهاد هیات موظف را بخاطر کمک نقدی مبلغ صد هزار افغانی به هر خانوادۀ شهید و مبلغ پنجاه هزار افغانی به هر زخمی را تایید کرده، گفت که این کمک‌ها به گونۀ عاجل صورت گیرد و به وزارت صحت عامه بخاطر مداوای مجروحین نیز هدایات لازم داد.

رئیس جمهور در اخیر سخنانش با اشاره بر اینکه مردم ما به تهدیدات مختلف مواجه اند و نیروهای امنیتی ما باید همیشه آماده باشند که تحرکات و اهداف شوم دشمن را خنثی نمایند، گفت که پولیس در همکاری با مردم، به تشویش های آنان باید رسیدگی کند.

گفتنی است که روز شنبه (3 عقرب) یک حمله انتحاری در داخل کوچه مرکز آموزشی کوثر دانش در ساحه پل‌خشک منطقه دشت برچی در غرب شهر کابل رخ داد.

 

این حمله زمانی رخ داد که دانش آموزان این مرکز آموزشی در حال رخصت شدن بودند، در نتیجه این رویداد تروریستی دستکم 32 نفر کشته و 80 تن دیگر زخمی شدند.

 

گروه تروریستی داعش مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала