ارتش قره‌باغ از انهدام نقاط شلیک در قلمرو آذربایجان خبر داد

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanارتش قره‌باغ از انهدام نقاط شلیک در قلمرو آذربایجان خبر داد
ارتش قره‌باغ از انهدام نقاط شلیک در قلمرو آذربایجان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارتش دفاعی قره‌باغ اعلام کرده است که نقاط شلیک نیروهای مسلح آذربایجان را در قلمرو این کشور از بین برده است.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش دفاعی جمهوریت خودخوانده قره‌باغ کوهستانی امروز (چهارشنبه، ۲۸ اکتوبر) با نشر خبرنامه‌یی نوشته است که در جریان روز آذربایجان به حملات بر مناطق مسکونی در قره‌باغ کوهستانی ادامه می‌داد.

براساس اطلاعات ارتش قره‌باغ، شهرهای شوشی و استپاناکرت هدف راکت‌انداز "اسمرچ" قرار گرفته اند که در نتیجه آن ساختمان زایشگاه و زیربناهای دو شهر تخریب شده و علاوه بر زخمی‌ها، یک فرد ملکی جان باخته است.

 گفتگوی تلفنی پمپئو با روُسای جمهور آذربایجان و ارمنستان  - اسپوتنیک افغانستان
گفتگوی تلفنی پمپئو با روُسای جمهور آذربایجان و ارمنستان

در خبرنامه آمده است: "در نتیجه اقدامات متناسب ارتش دفاعی، نقاط شلیک واقع در قلمرو دشمن، از بین برده شدند. وزارت دفاع جمهوریت آرتساخ (قره‌باغ کوهستانی) دشمن را به رعایت توافق‌های دست‌یافته مبنی بر آتش‌بس بشردوستانه، فرا می‌خواند. در غیر آن، منتظر اقدامات متناسب باشند".

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала