اسرار "متون جادویی" مصر باستان افشا شد

© Fotolia / Mirceadobre78فاحشه گری در عهد مملوک ها در مصر
فاحشه گری در عهد مملوک ها در مصر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان اروپايي اسرار جوهر کشف شده در پاپیروس های مصر باستان را سرانجام رمز گشایی نمودند.

گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان فرانسه و دانمارک اسرار جوهر کشف شده در  پاپیروس های مصر باستان را که  بین سال های 100-200 قبل از میلاد از آن استفاده می‌شد کشف کردند.

 معلوم شد که مصریان از فناوری استفاده کرده اند که پس از 1.5 هزار سال در اروپا ظاهر شد.

 نتایج یک مطالعه انجام شده با منبع تابش سنکروترون اروپایی در مجله علمی Proceedings of the National Academy of منتشر شده است.

کشف مقبره های غارت شده از نخستین فراعنه مصر باستان - اسپوتنیک افغانستان
کشف مقبره های غارت شده از نخستین فراعنه مصر باستان

دانشمندان گفتند از اشعه ایکس قدرتمند ESRF برای تجزیه و تحلیل فلورسانس اشعه ایکس جوهر قرمز و سیاه در 12 پاپیروس کتابخانه معبد "تبتونيس" ، از جمله قطعات رساله های جادویی و طالع بینی استفاده شد.

معلوم شد که مصریان باستان از آهن و سرب برای ساخت جوهر استفاده می کردند. آهن به احتمال زیاد بخشی از جوهر بود و از سرب برای خشک شدن سریع جوهر استفاده می شد ، نه به عنوان رنگدانه. به گفته دانشمندان ، چنین جوهر پیچیده ای فقط توسط شخصی با دانش و مهارت خاص ساخته می شود.

 ترکیبات حاوی سرب و همچنین گوگرد و فسفر به دیواره های سلولی پاپیروس نفوذ می کنند (از گیاهی به همین نام ساخته می شوند) و ذرات جوهر را در بر می گیرند و باعث ایجاد لکه قهوه در حروف قرمز می شوند.

در مصر باستان از جوهر سیاه برای نوشتن متن اصلی و از جوهر قرمز اغلب برای برجسته سازی عنوان ها ، دستورالعمل ها یا کلمات کلیدی متن استفاده می شد. مصریان پیش بینی تکنیک های نقاشی را داشتند که در قرن پانزدهم ، در زمان رنسانس ، زمانی که هنرمندان شروع به استفاده از ترکیبات سربی برای خشک کردن رنگ کردند ، ایجاد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала