شورش و غارت در اعتراضات فیلادلفیا + ویدئو

© AP Photo / Morry Gashشورش و غارت در اعتراضات فیلادلفیا + ویدئو
شورش و غارت در اعتراضات فیلادلفیا + ویدئو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از تیراندازی به جوان سیاه پوستی در شهر فیلادلفیا، مردم شروع به شورش و غارت مغازه ها و موترهای گشت زنی پلیس شهر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Newsweek اعتراضات گسترده در شهر فیلادلفیا ایالت پنسیلوانیا پس از شلیک مرگبار نیروهای پلیس به یک مرد سیاهپوست آغاز شده است.

صدها نفر از معترضان علیه رفتارهای خشن و وحشیانه پلیس آمریکا شب گذشته در خیابان های فیلادلفیا تظاهرات کردند و بار دیگر خواستار برابری نژادی شدند.

بدنبال اعتراضات ، مردم به داخل مغازه ها و موتر های گشت زنی پلیس شهر هجوم بردند.

معترضان از جمله فعالان مدنی سیاه پوستان پس از تیراندازی مرگبار به جوان 27 ساله ای به نام والتر والاس جونیور در درگیری با پلیس بعد از ظهر دوشنبه به خیابان ها ریختند.

​​پلیس فیلادیفیا اذعان داشته که این مرد مسلح به چاقو بوده است.

​یک ویدئو منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد والاس جونیور به سرعت به سمت دو افسر قدم می گذارد در حالی که زنی که در رسانه ها به عنوان مادرش شناخته می شود، می خواهد او را متوقف کند. قبل از شلیک چندین گلوله به سمت مرد، که بلافاصله روی زمین می افتد و بی حرکت می ماند، افسران فریاد می زنند: چاقو را زمین بگذار!.

شهردار و رئیس اداره پلیس فیلادلفیا اعلام کردند که تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است. ماموران پلیسی که نقش مستقیمی در این تیراندازی داشته‌اند، تحت بازجویی قرار می گیرند.

گروه های حقوق بشری در آمریکا خواستار قطع منابع مالی پلیس شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала