واکنش طالبان به گزارش سازمان ملل در مورد تلفات غیر نظامیان

© Photo / 209 Shaheen Corpsانفجار ماین کنار جاده‌ای
انفجار ماین کنار جاده‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان در واکنش به نسبت دادن بیشتر تلفات غیرنظامی به این گروه، اعلام کرد که این سازمان از تلفات غیرنظامیان برای فشارهای سیاسی استفاده تبلیغاتی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان، اخیرا اعلام کرد که در 9 ماه نخست سال 2020 میلادی 2 هزار و 117 غیرنظامی کشته و 3 هزار و 822 تن دیگر نیز زخمی شدند که طالبان با 45 درصد و دولت افغانستان با 23 درصد عامل بیشترین تلفات هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این گزارش اظهارداشت: «این گزارش باز هم تلفات غیرنظامیان را براساس اطلاعاتی منتشر کرده که توسط منابع امنیتی و اطلاعاتی دشمن برای تبلیغات منتشر می‌شود».

سازمان ملل: مذاکرات صلح افغانستان  تلفات غیرنظامیان را کمتر نکرد - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل: مذاکرات صلح افغانستان تلفات غیرنظامیان را کمتر نکرد

وی افزود: «عامل اصلی تلفات غیرنظامیان حملات هوایی دشمن، هدف قرار دادن خانه و روستاها، آزار و شکنجه غیرنظامیان توسط نیروهای خیزش مردمی و حملات دشمن بر مناطق غیرنظامی است».

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد: یوناما باید از موضوع تلفات غیرنظامیان برای فشارهای سیاسی و تبلیغات استفاده نکند و منابع دشمن را به عنوان منابع اطلاعاتی به کار نگیرد.

گفتنی است که گزارش یوناما نشان می‌دهد که از زمان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در 12 سپتامبر تا پایان این ماه در شمار تلفات غیرنظامیان توسط طالبان و دولت افغانستان نسبت به هفته‌های گذشته آن در سال 2020 هیچ کاهشی وجود نداشته است.

گزارش می‌افزاید که سطح بالای خشونت‌ها هنوز هم از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد و افغانستان همچنان مرگبارترین کشور جهان برای غیرنظامیان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала