پاکسازی دو حوزه شهر لشکرگاه از وجود طالبان

© Photo / Facebook/209 Shaheen Corps پاکسازی دو حوزه شهر لشکرگاه از وجود طالبان
  پاکسازی دو حوزه شهر لشکرگاه از وجود طالبان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ادامه‌ی عملیات پاک‌ سازی نیروهای دفاعی و امنیتی در شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت، ساحات حوزه‌های چهارم و دهم امنیتی این شهر از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده‌ است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ملی می‌گوید که در ادامه‌ی عملیات پاک‌ سازی نیروهای دفاعی و امنیتی در شهر لشکرگاه، مرکز این ولایت، ساحات حوزه‌های چهارم و دهم امنیتی این شهر از وجود جنگ‌جویان گروه طالبان پاکسازی شده‌ است.

تسلیم شدن یک فرمانده مشهور طالبان به دولت در تخار  - اسپوتنیک افغانستان
تسلیم شدن یک فرمانده مشهور طالبان به دولت در تخار 

در خبرنامه‌ای که از سوی وزارت دفاع به نشر رسیده، آمده است که مناطق بشران، بولان، چاه انجیر، حوزه‌ی چهارم و دهم امنیتی لشکرگاه شب گذشته (سه‌شنبه، ۶ عقرب) به دست نیروهای دولتی افتاده است.

به نقل از خبرنامه، در جریان این عملیات بیش از ۳۰ جنگ‌جوی طالبان کشته و تعداد دیگر این جنگ‌جویان نیز زخمی شده‌اند.

این وزارت گفته است که خانواده‌های بی‌جاشده نیز در حال برگشت به خانواده‌های شان اند.

گروه طالبان اما بازپس‌گیری مناطقی در حوزه‌های دهم و چهارم امنیتی شهر لشکرگاه و بخش‌هایی از ولسوالی‌های ناوه و نادعلی توسط نیروهای امنیتی را رد کرده است. این گروه در اعلامیه‌ای ادعا کرده است که جنگ‌جویانش هنوز در این مناطق حضور دارند.

این درحالی است که جنگ‌جویان طالبان حدود دوونیم هفته‌ی پیش حملات سهمگینی بر بخش‌هایی از شهر لشکرگاه و لسوالی نادعلی هلمند راه‌اندازی کردند. در درگیری میان طالبان و نیروهای دولتی در این حمله که حدود یک هفته دوام کرد، ۳۰۰ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала