آمریکا: تهدید مداخله روسیه در انتخابات ما کاهش یافته است

© AFP 2023 / Robyn Beck آمریکا: تهدید روسیه و ایران برای انتخابات ما کاهش یافته است
 آمریکا: تهدید روسیه و ایران برای انتخابات ما کاهش یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امنیت داخلی ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرده که تهدید مداخله در انتخابات آمریکا از سوی روسیه و ایران تا حدود زیادی کاهش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، چاد ولف،  وزیر امنیت داخلی آمریکا در صحبت با شبکه خبری CBS News ابراز داشت: تهدید مداخله در روند رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده از روسیه و ایران کاهش یافته،  اما ممکن است این تهدید دوباره افزایش یابد.

وزیر آمریکایی در ادامه افزود: "تهدید واقعا تا حدودی زیادی کاهش یافته".

به گفته وی ، واشنگتن به خوبی از "آنچه که آنها (روسیه و ایران) انجام می دهند" آگاه است.

 وولف گفت: "ما در حالت آماده باش جدی قرار داریم. آما آیا این بدان معنی است که آنها چیز دیگری را امتحان نمی کنند؟ قطعاً نه. آنها می‌توانند".

دونالد ترامپ رای خود را در انتخابات به صندوق انداخت + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
دونالد ترامپ رای خود را در انتخابات به صندوق انداخت + ویدیو

اطلاعات ملی آمریكا قبلاً اعلام نموده بود که داده های مربوط به ثبت نام رای دهندگان به دست ایران و روسیه افتاده است. به گفته این اداره، این داده ها توسط اشخاص خارجی می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا اطلاعاتی را در اختیار رای دهندگان قرار دهند كه امیدوارند موجب ایجاد تردید، خرابی و اعتماد آنها به انتخابات آمریكا شود.

مقامات آمریکایی پیش از این نیز بارها مدعی شده‌اند کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران در تلاش هستند در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده آمریکا مداخله کنند.

روسیه و ایران بارها اتهامات دخالت در انتخابات آمریکا را رد کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ، در مورد ادعای مداخله روسیه در انتخابات کشورهای مختلف ابراز داشت  که هیچ شواهدی برای تأیید این موضوع موجود نیست.

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در 3 نوامبر 2020 برای انتخاب رئیس ‌جمهور آمریکا  و معاون او برگزار خواهد شد. این انتخابات پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، در تاریخ 20 جنوری 2021 کار خود را آغاز می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала