ترامپ: روسیه به قدرت نظامی ما "حسادت" می‌کند

© REUTERS / Carlos BarriaПрезидент США Дональд Трамп общается с прессой
Президент США Дональд Трамп общается с прессой  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات گفته است که توانمندی نظامی ایالات متحده "حسادت" روسیه را برانگیخته است.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک گردهمایی انتخاباتی در ایالت ویسکانسین مدعی شد تسلیحات نظامی این کشور مورد حسادت چین و روسیه قرار گرفته است.

وی در صحبت با رای دهندگان وعده سپرد که در صورت انتخاب مجدد، این کشور را به عنوان تولید کننده برتر کالاها در جهان معرفی کرده و به وابستگی آمریکا به پکن پایان دهد.

ترامپ با قدردانی از اصلاحات نظامی دولت خود افزود: «سلاح‌های هسته‌ای ما اکنون نو و جدید و ثابت شده اند و ما فقط به خدا امیدواریم که هرگز مجبور به استفاده از آن‌ها نشویم، کشور‌های جهان از جمله چین، روسیه و کوریای شمالی به تسلیحات نظامی آمریکا حسادت می‌کنند».

ترامپ: آمریکا سلاح های دارد که روسیه و چین ندیده و نشنیده اند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: سلاح های داریم که روسیه و چین ندیده و نشنیده اند

این در حالی است ترامپ بارها از توسعه "موشک های فوق العاده " در ایالات متحده خبر داده و گفته است که سرعت آنها 17 برابر سرعت صوت است.

ترامپ اولین بار در  ماه می درباره این موشک "فوق‌العاده" صحبت کرد. او در ماه جون نیز چندین بار نام این موشک‌ را به غلط "هیدروسونیک" نامید و گفت که این تسلیحات "17 بار" از سریع‌ترین موشک‌ها در جهان سریعتر هستند!

یک مقام دفاعی آمریکا در واکنش به این اظهارات رئیس جمهور گفت، که ترامپ به کلاهک‌هایی اشاره دارد که پنتاگون با موفقیت در مارچ آنها آزمایش کرد.

گفتنی است که در اوایل ماه سپتامبر، پنتاگون اعلام کرد که یک آزمایش موفقانه موشک در هاوایی انجام شد که قادر است با سرعتی چندین برابر بیشتر از سرعت صوت حرکت کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала