جایزه نقدی برای گذاشتن نام محمد بر نوزادان در چچن

© Depositphotos.com / Katrinaelenaجایزه نقدی برای گذاشتن نام محمد بر نوزادان در چچن
جایزه نقدی برای گذاشتن نام محمد بر نوزادان در چچن  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جمهوری چچن جایزه نقدی برای فامیل‌های که نام محمد (ص) و اعضای فامیل وی را بر نوزادان بگذارند، مدنظر گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بنیاد احمد قدیروف، اولین رئیس‌جمهور جمهوری چچن، به خانواده‌های که در شب 29 اکتوبر نوزادشان به دنیا می‌آید و اسمش را محمد می‌گذارند، حدود 1400 دالر (صدهزار روبل) خواهد داد. این مطلب توسط سرویس مطبوعاتی جمهوری چچن منتشر شده است.

احمد دودایف، وزیر اطلاعات چچن می‌گوید: این مراسم سالانه به مناسبت سالروز تولد پیامبر اسلام (ص) برگزار می‌شود، اما امسال این گسترده‌تر خواهد بود. سال گذشته، فقط پسران پول دریافت می‌کند.

وی تصریح کرد که این بار همچنان خانواده‌های که نام اعضای فامیل و یا نام نزدیک‌ترین افراد محمد (ص) را بر نوزادان خود بگذارند، نیز پول دریافت خواهند کرد.

به گفته دودایف، اقدام بنیاد قدیروف «در زمینه وقایع اخیر [در فرانسه] به ویژه برای ما قابل توجه است.

در تاریخ 27 اکتوبر، روز سه شنبه، رمضان قدیروف رئیس‌جمهوری چچن موضع رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرد. وی مکرون را به حمایت از تحریکات متهم کرده و خاطرنشان کرد که در واقع رئیس‌جمهور فرانسه «مسلمانان را به ارتکاب جنایات» تحریک می‌کند. قدیروف از مکرون خواست تا به حملات مذهبی «پیش از این که خیلی دیر شود»، پایان دهد. روز چهارشنبه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، در خصوص اظهارات قدیروف، اعلام داشت که رهبران جمهوری‌ها به سیاست‌های خارجی نمی‌پردازند. وی همچنین افزود که در چنین مسائلی باید از خط مشی رئیس دولت پیروی شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала