شکایت اردوغان از نشریه شارلی ابدو به داگاه

© REUTERS / Murat Cetinmuhurdar/Presidential Press Office شکایت اردوغان از نشریه شارلی ابدو به داگاه
 شکایت اردوغان از نشریه شارلی ابدو به داگاه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه شکایت کیفری خود از سردبیر، مدیرمسئول و کاریکاتوریست مجله «شابلی‌ ابدو» فرانسه را به دادستانی کل انقره تقدیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آناتولی، به دنبال اقدام غیراخلااقی مجله فرانسوی "شارلی ابدو" علیه رجب طیب اردوغان رئيس جمهوری ترکیه، حسین آیدین وکیل مدافع وی شکایتی کیفری از طرف او تنظیم و در آن علیه سردبیر، مدیرمسئول و کاریکاتوریست مجله مذکور به اتهام "توهین به رئیس جمهور" اقامه دعوا و به دادستانی انقره ارائه کرد.

اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان
واکنش اردوغان به نشر کاریکاتور توهین‌آمیز وی در شارلی ابدو

در این دادخواست همچنین تاکید شده که نمی‌توان توهین به افراد را در قالب آزادی بیان ارزیابی کرد. همچنین پیروی و رعایت قوانین اخلاقی مطبوعات و پرهیز از نگرش‌ها و رفتارهایی که موجب نقض حقوق و آزادی های افراد می‌شود برای اصحاب رسانه‌ها ضروری است.

در این دادخواست به استناد ماده 26 و 28 قانون اساسی مبنی بر اینکه آزادی بیان نامحدود به مطبوعات اعطا نمی‌شود تاکید شده است که در بسیاری از تصمیمات و احکام دادگاه حقوق بشر اروپا، آزادی مطبوعات همراه با رعایت وظایف و مسئولیت‌های آن‌ها ذکر شده است.  

یاد آوری می‌کنیم که روزنامه مشهور فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به روی جلد جدید نشر کرده است. این مجله آقای اردوغان را درخانه رسامی کرده است که در چوکی راحتی نشسته و یک نوشیدنی در دست دارد، در عقب او یک خدمتکار وجود دارد که لباس مناسبی بر تن ندارد. در زیر این کاریکاتور با این عنوان آمده است: "اردوغان در زندگی شخصی خود کاملاً بازیگوش است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала