قانون جنجالی شناسنامه‌ها دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد

© Photo / اداره ثبت احوال نفوس/فیسبوک قانون جنجالی شناسنامه‌ها دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
 قانون جنجالی شناسنامه‌ها دوباره در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان مجلس برای اصلاح دوباره قانون ثبت و احوال نفوس، این قانون در نشست امروز مجلس به رای گیری گذاشته شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رییس مجلس نمایندگان پیشنهاد شماری از نمایندگان مجلس برای اصلاح دوباره قانون ثبت و احوال نفوس را نیز در نشست امروز مجلس به رای گیری گذاشت که نمایندگان با اکثریت آرا با بررسی دوباره این قانون موافقت کردند.

 
رد فرمان تقنینی قانون شرکت‌های دولتی توسط مجلس افغانستان 
 - اسپوتنیک افغانستان
رد فرمان تقنینی قانون شرکت‌های دولتی توسط مجلس افغانستان

آقای رحمانی گفت که حدود 60 عضو مجلس پیشنهادی را امضا کرده که بر بنیاد آن، قانون ثبت و احوال نفوس بار دیگر باید به بررسی گرفته شود.

وی این مساله را به رای گذاشت و تنها 4 نماینده با آن مخالفت کردند و این طرح اعضا با اکثریت آرای نمایندگان تایید شد.

گفتنی است که طرح قانون ثبت احوال نفوس که بر بنیاد آن شناسنامه‌های الکترونیکی توزیع می‌شود، چند سال پیش از سوی مجلس تصویب شده بود؛ اما اخیراً رییس جمهور غنی بر بنیاد یک فرمان تقنینی برخی تغییراتی را در این قانون وارد کرده است که بر اساس آن، کلمه‌های (ملیت: افغان و دین: اسلام) در شناسنامه‌ها درج می‌شوند.

اما؛ نمایندگان، صدور فرمان تقنینی با وجود قانون را خلاف قانون اساسی خوانده و نیز با درج دو کلمه ملیت و دین در صفحه اصلی شناسنامه مخالف اند. آنان استدلال می‌کنند که درج "دولت جمهوری اسلامی افغانستان" در سرلوحه شناسنامه بیانگر افغانیت و اسلامیت گیرندگان شناسنامه است و نیاز به درج کلات اضافی در صفحه اصلی شناسنامه نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала