قدیروف: بخاطر موضع‌ام در برابر ماکرون، حاضرم از مقامم کنار بروم

© Sputnik / Said Tzarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر قدیروف: بخاطر موضع‌ام در برابر ماکرون، حاضرم از مقامم کنار بروم
قدیروف: بخاطر موضع‌ام در برابر ماکرون، حاضرم از مقامم کنار بروم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر چچن درمورد اظهاراتش به آدرس رئیس جمهور فرانسه پس از نشر کاریکاتور حضرت محمد، توضیحات داده است.

به گزارش اسپوتنیک، رمضان قدیروف، رئيس جمهوری خودمختار چچن در روسیه روز گذشته (سه شنبه، ۲۷ اکتوبر) موضع امانوئل ماکرون، رئيس جمهور فرانسه که از نشر کاریکاتور حضرت محمد حمایت کرد‌، را محکوم نمود.

وی ماکرون را به حمایت از اقدامات تحریک‌آمیز متهم نموده و یادآور شد که ماکرون "مسلمان‌ها را به انجام جرایم" تحریک می‌کند.

رئيس جمهوری چچن از رئيس جمهور فرانسه خواست "تا وقتی دیر نشده" حملات مذهبی را توقف دهد. امروز (چهارشنبه، ۲۸ اکتوبر) دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه با ابراز نظر درمورد اظهارات قدیروف گفت که سیاست خارجی مربوط رئيس جمهوری چچن نمی‌شود. وی افزود که در چنین موارد باید بر خط رئيس جمهور روسیه تمرکز شود.

واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات اردوغان درمورد ماکرون - اسپوتنیک افغانستان
واکنش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اظهارات اردوغان درمورد ماکرون

رمضان قدیروف، رئيس جمهوری چچن با نشر یک پست در کانال تلگرامش نوشته است که اظهارات او نه به عنوان یک سیاستمدار بلکه به عنوان یک مسلمان بوده است. وی خاطر نشان ساخت که از اظهاراتش منکر نیست و آماده است آنرا تکرار کند. به باور قدیروف، وی به عنوان یک فرد با ایمان که پیرو دین و فرضیه‌های است، حق دارد چنین موضع داشته باشد.

وی گفت: "بخاطر این موضع، اگر نیاز باشد من آماده ام از مقام کنار بروم، آسیب ببینم و یا زندگی خود را بدهم! اما نمی‌توانم و قرار نیست با دهن بسته ببینم که چگونه ملحدان دین را به مسخره می‌گیرند".

پیش از این ماکرون در جریان یک سخنرانی طولانی درمورد تجزیه طلبی در فرانسه گفت که لایحه مربوطه با هدف تقویت ارزش‌های جمهوری در تاریخ ۹ دسمبر ارائه می‌شود. در چوکات مبارزه با تجزیه طلبی اسلامی، مقامات فرانسوی قصد دارند به تدریس کودکان توجه خاص داشته باشند. ماکرون همچنان گفت که در کنار شورای مسلمانان فرانسه، باید سازمانی ایجاد شود که "اسلام روشنگر" را در فرانسه ایجاد کند. به گفته وی، نیاز است تا "اسلام در فرانسه از نفوذ خارجی آزاد شود و کنترول بر تمویل مالی مسجدها، شدت یابد".

ماکرون این موارد را پس از آن اعلام کرد که به تاریخ ۱۶ اکتوبر یک مرد مهاجم سر ساموئل پاتی، استادی را که در جریان تدریس کاریکاتور حضرت محمد را نشان داده بود، از تنش جدا کرد. این قتل که تمام فرانسه را تکان داد، در نزدیکی مکتبی در منطقه کنفلان سنت اونورین در حومه پاریس، صورت گرفت. فرد مهاجم در نتیجه تیراندازی نیروهای پولیس جان باخت. رئيس جمهور فرانسه این رویداد را یک حمله تروریستی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала