واکنش اردوغان به نشر کاریکاتور توهین‌آمیز وی در شارلی ابدو

© AFP 2023 / Tobias Schwarzاردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام
اردوغان: از تصمیم ترامپ در مورد ونزوئلا شوکه شده ام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ترکیه طی یک سخنرانی به پارلمان کشور، در کنار سایر موضوعات درباره انتشار کاریکاتور وی در مجله شارلی ابدو ابراز نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک،  به نقل از  trthaber رجب طیب اردوغان، در سخنرانی خود در پارلمان آن کشور، ضمن اظهار نظر در مورد کاریکاتور توهین‌آمیز وی در مجله شارلی ابدو کرد گفت: " من شنیده‌ام که یک مجله فرانسوی کاریکاتوری از من را منتشر کرد. من آن را ندیده‌ام و نمیخواهم با مشاهده آن خود را تا سطح این افراد بی شرم، پایین بیاورم، من  در مورد این بداخلاقی حرفی ندارم ... وظیفه مقدس ما مقاومت در برابر حملات علیه پیامبر اسلام (ص) است".

ترکیه: نشر کاریکاتور اردوغان در نشریه شارلی ابدو نفرت انگیز است - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه: نشر کاریکاتور اردوغان در نشریه شارلی ابدو "نفرت انگیز" است

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود، من در برابر پیامبر عظیم‌الشان‌ اسلام چیزی نیستم و لذا در قبال کسانی که این بی‌احترامی را روا داشته‌اند نیز حرفی برای گفتن ندارم.

وی گفت، ایستادگی صادقانه در برابر حملات علیه پیامبر، مسئله شرافت ماست.

ارودغان ابراز داشت،  متاسفانه در دوره‌ای به سر می‌بریم که دشمنی و اظهارات توهین‌آمیز علیه اسلام و مسلمانان مانند غده سرطانی میان دولتمداران اروپایی گسترش یافته‌است.

اردوغان: در کشور ما 435 کلیسا و کنیسه وجود دارد و دولت ترکیه امنیت آن‌ها را تضمین می‌کند. تاکنون به باور و اعتقادات، نحوه عبادت و عبادتگاه و مقدسات کسی دخالت نکردیم و نخواهیم کرد.

روزنامه شاری ابدو فرانسه که پیشتر کاریکاتور توهین آمیز به ساحت مقدس اسلام منتشر کرده بود، پس از تشدید تنش میان رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه با انتشار کاریکاتوری از پیامبر (ص)، کاریکاتوری غیراخلاقی و توهین آمیز از رجب طیب اردوغان منتشر کرد.

به دنبال قتل معلمی فرانسوی که به شاگردانش کاریکاتور‌هایی از پیامبر اسلام (ص) را نشان داده بود، رئیس جمهور فرانسه مسلمانان را مسئول قتل او معرفی کرد و مدعی شد «اسلام گرا‌ها قصد نابودی فرانسه را دارند» و به تازگی در سخنانی اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتور‌های توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص) ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала