پوتین و اوباما در دایکندی شناسنامه الکترونیک گرفتند

© Fotohost-agency /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین و اوباما در دایکندی شناسنامه الکترونیک گرفتند
پوتین و اوباما در دایکندی شناسنامه الکترونیک گرفتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پدر و مادری در شهر نیلی – مرکز ولایت دایکندی، در یک اتفاق نادر، پسران دوقلوی‌شان را ولادیمیرپوتین و بارک حسین اوباما نام نهاده و با همین نام‌ها برای شان شناس‌نامه الکترونیک گرفته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، غلام‌علی پیمان، پدر این پسران در گفت‌وگو با روزنامه‌ی ۸صبح گفته است زمانی‌که متوجه شد فرزندانش دوقلو به دنیا آمده، به این فکر افتاد که نام‌های آن‌ها را چه بگذارد؟ به گفته‌ی آقای پیمان، در نتیجه‌ی گفت‌وگو و مشورت با خانمش، تفاهم کردند که نوزادان خود را بارک حسین اوباما و ولادیمیرپوتین نام‌گذاری کنند.

پیمان می‌گوید، یکی از دلایلی که باعث شد او و خانمش پسران خود را به این نام‌ها مسما کنند، علاقه‌مندی خاص آن‌ها به سیاست‌های بارک اوباما رییس‌جمهور پیشین امریکا و ولادیمیرپوتین رییس‌جمهور قدرت‌مند برحال روسیه بوده است.

«من خودم از سیاست‌های آقای اوباما بسیار خوشم می‌آید و خانمم کارکردها و سیاست‌های آقای پوتین را بیشتر می‌پسندد. به همین خاطر به تفاهم رسیدیم و نام‌های رهبران دو ابرقدرت غرب و شرق را به پسران خود نهادیم».

وی می‌افزاید که پس از تولد فرزندانش در شفاخانه، نام آن‌ها را در کارت تولد نیز بارک حسین اوباما و ولادیمیرپوتین درج کردند. «قابله‌ها خندیدند و گفتند که چرا با نام‌های خارجی به پسرانت کارت می‌گیری؟ من گفتم که خُب علاقه داریم. فرقی نمی‌کند».

به گفته‌ی پدر بارک حسین و ولادی‌میر، هدف دیگر آن‌ها این است که در سهم خود تلاشی کرده باشند تا فاصله‌های موجود از میان ادیان در جهان برداشته شود و هم‌پذیری در بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف به وجود بیاید.

آقای پیمان می‌گوید که تلاش خواهد کرد تا زمینه‌ی آموزش و تحصیلات را به گونه‌ای که لازم است، به پسران خود فراهم کنند و آن‌ها روزی بتوانند مانند پوتین و اوباما، افغانستان را از وضعیت کنونی بیرون و قدرت‌مند بسازند.

به گفته‌ی والدین این پسران دوقلو، پوتین از حالا در آموختن زبان انگلیسی، بازی شطرنج و کمپیوتر استعداد بلندی از خود نشان داده است. اما پدرش می‌گوید که اوباما با انجام برخی حرکات ورزشی، بیش‌تر به ورزش علاقه‌مند است.

شناس‌نامه‌های این برادران دوقلوی چهار ساله، در بیست‌وششم سنبله‌ی سال روان خورشیدی صادر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала