ترک‌ها در مناطق ارمنی نشین در فرانسه دست به شورش زدند + ویدیو

© AFP 2023 / Anne-Christine Poujoulatترک‌ها در مناطق ارمنی نشین در فرانسه دست به شورش زدند + ویدیو
ترک‌ها در مناطق ارمنی نشین در فرانسه دست به شورش زدند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تظاهرات ستیزه جویانه ترک‌ها در مناطق وین و دسین، جایی که ارمنی‌‌ها در آن زندگی می‌کنند، برگزار شد که در برخی موارد به آشوب تبدیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، پورتال LyonMag به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که ترک‌ها در مناطق وین و دسین، جایی که ارمنی‌ها در آن زندگی می‌کنند، دست به تظاهرات ستیزه جویانه زدند.

ویدیوهای که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شده جمعیتی ده‌ها نفری با بیرق ترکیه را نشان می‌دهد. آنها با خواندن «الله اکبر» و شعارهای ضد ارمنی در جاده‌ها قدم می‌زنند. در یکی از ویدیوها دیده می‌شود که شماری از آنها ژست‌ها و حرکات سازمان «گرگهای خاکستری» ملی گرایان ترک را نشان می‌دهند که احتمال می‌دهند این به اصطلاح «عملیات سرکوبگرانه» را ترتیب داده باشد.

حساب توئیتر «کمیسرهای پولیس» که خود را سندیکای ماموران پولیس سراسر فرانسه معرفی می‌کند، ویدیویی از آنچه اتفاق می افتد را با این عنوان منتشر کرد: «عصر در منطقه  وین، ترک ها عملیات سرکوبگرانه علیه ارامنه را ترتیب داده و به یک گشتی پولیس حمله کردند. همکاران ما بار دیگر در مقابل 150 فرد بیش از حد هیجان زده خونسردی و شهامت خود را نشان دادند». این سندیکا همچنان گزارش داد که ترک ها به یک موتر پولیس آسیب رسانده اند.

طبق گزارش‌ رسانه‌های محلی، پیش از این، در منطقه دیگری در مجاورت لیون، درگیری بین ترک‌ها و ارمنی‌ها رخ داده بود.

فرانسه نخستین کشور بزرگ اروپایی است که در سال 2001 رسماً «نسل کشی» ارمنیان را به دست حکومت عثمانی تایید کرد. تاکنون بیش از 20 کشور جهان و چند سازمان و نهاد بین‌المللی کشتار ارامنه در سال 1915 را به عنوان «نسل ‌کشی» به رسمیت شناخته اند .

ارمنی ها تاکنون تلاش فراوانی کرده اند، کشتار 1915 ارامنه در دوره امپراتوری عثمانی، در سطح بین‌الملی به رسمیت شناخته شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала