زمان آماده شدن واکسین کرونایی امریکایی اعلام شد

© REUTERS / POOLزمان آماده شدن واکسین کرونایی امریکایی اعلام شد
زمان آماده شدن واکسین کرونایی امریکایی اعلام شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا ضمن هشدار درباره احتمال افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در امریکا، گفت که احتمالاً واکسین این ویروس جنوری 2021 آماده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العام، داکتر آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی امریکا روز گذشته (چهارشنبه، 29 اکتوبر) در گفتگو با مجله «انجمن طبی امریکا»  (American Medical Associacian)  اعلام کرد که احتمالاً واکسین «کووید-19» اوایل ماه جنوری 2021 در امریکا آماده می‌شود.

فائوچی که از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید محسوب می‌شود، با اشاره به افزایش شیوع کووید-19 در امریکا گفت که پنج شرکتی که روی واکسین کرونا کار می‌کنند، احتمالاً تا ماه دسمبر موفق به آماده‌سازی داده‌های خود نمی‌شوند و دستکم دو شرکت از پنج شرکت مذکور بعد از آن می‌بایست برای استفاده فوری از مجوز اداره غذا و دارو امریکا (FDA) ثبت‌نام کنند تا بتوانند کارهای مربوط به تولید واکسین را پیش ببرند.

فائوچی سپس در خصوص زمان احتمالی تولید واکسین کرونا گفت: «احتمالاً‌ جنوری یا کمی دیرتر خواهد بود. نمی‌دانیم».

وی همچنین هشدار داد که با سردتر شدن هوا، احتمالاً با افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در ایالات متحده امریکا مواجه خواهند بود و توضیح داد: «در حالیکه ماه‌های خنک خزان را پشت سر می‌گذاریم و به زودی ماه‌های سرد زمستان را پیش رو داریم، کم کم شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود. باید در مسیر کاهش آمار روزانه ابتلا (به کرونا) قرار می‌گرفتیم که چنین چیزی رخ نداد».

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از 8.8 میلیون نفر از مردم امریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و بیش از 227 هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

در حالیکه آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا در امریکا همچنان رو به افزایش است، اخبار رسانه‌های غربی نشان می‌دهد که دولت ترامپ چندان علاقه‌ای برای کنترول و مقابله با این ویروس ناشناخته ندارد به طوریکه حتی «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید نیز چندی پیش اعتراف کرد که دولت ترامپ برنامه و قصدی برای کنترول کرونا ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала