صدیقی: اظهارات در مورد زندانیان پروسه صلح را به دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد

© Photo / Sediq Sediqqi / Sediq Sediqqiصدیقی: اظهارات عجیب و غریب در مورد زندانیان پروسه صلح را به دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد
صدیقی: اظهارات عجیب و غریب در مورد زندانیان پروسه صلح را به دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی ریاست جمهور می گوید که اظهارات عجیب و غریب و حتا مطرح کردن مسلۀ زندانیان این خود پروسه را با دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، صدیق صدیقی، سخن‌گوی رییس‌جمهور در واکنش به‌خواست طالبان برای رهایی زندانیان بیشتر این گروه گفت "آن‌چه که طالبان مطرح کردند تا حال و در عمل خو آن‌چه را انجام داده‌اند، پروسۀ صلح را تضعیف ساخته‌اند؛ ادامۀ خشونت، اظهارات عجیب و غریب و حتا مطرح کردن مسلۀ زندانیان... این خود پروسه را با دشواری‌ها روبه‌رو می‌سازد".

طالبان به خلیل‌زاد: زندانیان بیشتر ما آزاد شوند - اسپوتنیک افغانستان
طالبان به خلیل‌زاد: زندانیان بیشتر ما آزاد شوند

اعضای گروۀ طالبان شب گذشته در دیدار با زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان خواهان رهایی زندانیان بیشتر این گروه از زندان‌های حکومت افغانستان شده‌اند.

حکومت افغانستان پیش از شروع گفتگوهای بین الافغانی 5 هزار زندانی گروه طالبان را از بند آزاد کرده است و طالبان نیز بیش از یک‌هزار زندانی نیروهای امنیتی را ازبند رها کرده‌اند.

رهایی این زندانیان برمبنای توافق‌نامه صلح میان امریکا و گروه طالبان که در ماه سال گذشته در دوحه به امضا رسیده بود، می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала