Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ونگر: سوپرلیگ اروپا سبب سقوط لیگ برتر می‌شود

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر آرسن ونگر Футбол. ЛЧ УЕФА. Матч "Шахтер" - "Арсенал"
آرسن ونگر    Футбол. ЛЧ УЕФА. Матч Шахтер - Арсенал - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرسن ونگر به لیگ برتر هشدار داده که در صورت نهایی شدن سوپرلیگ اروپا ممکن است این لیگ از بین برود.

به گزارش اسپوتنیک؛ آرسن ونگر به لیگ برتر هشدار داده که در صورت نهایی شدن سوپرلیگ اروپا ممکن است این لیگ از بین برود.

پس از لغو پیشنهادات شدید برای "پروژه تصویر بزرگ PBP که توسط منچستر یونایتد و لیورپول هدایت می‌شد، برنامه بعدی سوپرلیگ اروپا بود.

از آن زمان صحبت‌هایی در مورد راه اندازی لیگ جدید 4.6 میلیارد پوندی اروپا انجام شده اما سرمربی سابق آرسنال، آرسن ونگر که اکنون رئیس توسعه فوتبال جهانی در فیفا است اصرار دارد که ایجاد آن می‌تواند تأثیر فاجعه باری در بازی انگلستان داشته باشد.

ونگر به گاردین گفت: "لیگ برتر از برتری برخوردار است. این پروژه [تصویر بزرگ] می‌خواست این برتری را تقویت کند. سایر لیگ‌ها سعی کردند مزیتی که لیگ برتر دارد را از بین ببرند. از نظر آنها بهترین چیز برای رسیدن به آن ایجاد لیگ اروپا است. بنابراین، اساساً این به معنای از بین بردن لیگ برتر است. بدین ترتیب اگر آنها از باشگاه‌های بزرگ انگلستان توافق بگیرند این اتفاق می افتد."

ونگر در مورد این‌که آیا با سوپرلیگ اروپا نیز فوتبال هدایت می‌شود یا کسب و کار به وجود می‌آید گفت: "این فوتبال نیز است. اما مسلماً ما در دوره مالکانی هستیم که سرمایه گذار هستند. اولین هدف سرمایه گذاران چیست؟ برای کسب درآمد بیشتر است و بنابراین سوپرلیگ اروپا می‌تواند راهی برای کسب درآمد بیشتر باشد."

مسابقات سوپرلیگ اروپا انتظار می‌رود بین 16 تا 18 تیم آغاز شود و در اواسط هفته و در فصل عادی باشگاه‌های اروپا برگزار خواهد شد.

این کار به عنوان یک مسابقه معمولی لیگ آغاز می‌شود قبل از این‌که تیم‌ها با عملکرد برتر برای رسیدن به عنوان قهرمانی وارد یک رقابت حذفی شوند.

سقوط می‌تواند بخشی از لیگ جدید باشد و اعتقاد بر این است که برخی از ایده‌های تکرار قبلی می‌توانند در این پیشنهاد جدید پذیرفته شوند.

Xosep Bartomeu - Barselona FK-nın prezidenti  - اسپوتنیک افغانستان
تأیید حضور بارسلونا در سوپر لیگ یوفا

جوزپ بارتومئو رئیس برکنار شده بارسلونا این هفته قبل از اعلام استعفایش گفت که حضور این باشگاه در سوپرلیگ اروپا را تصویب کرده است.

کاتالان‌ها یکی از چندین باشگاه اروپایی هستند که احتمالاً بخشی از رقابت‌های جدید خواهند شد. (تهدید به جایگزینی لیگ قهرمانان در سال‌های آینده.) اما به دنبال بمب بارتومئو فیفا از مفهوم لیگ جدا شده فاصله گرفته است. در بیانیه فیفا آمده است: "فیفا از هیچ توافقی مطلع نیست. همانطور که هفته گذشته گفتیم موضوعی به اصطلاح - سوپرلیگ اروپا - هر از چند گاهی مطرح می‌شود و FIFA تمایلی به اظهار نظر بیشتر در این باره ندارد زیرا ساختارهای نهادی فوتبال خوبی برای مقابله با آن وجود دارد. به طور کلی و همانطور که هفته گذشته دوباره توسط رئیس فیفا بیان شد تمرکز FIFA بر روی توسعه فوتبال جهانی و جام جهانی باشگاه‌های جدید است و نه هرگونه سوپرلیگ اروپا."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала