جان باختن نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در امریکا/ پسر ترامپ: جان باختگان کرونایی ناچیز است

© AFP 2023 / Stephanie Lamyجان باختن نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در امریکا/ پسر ترامپ: جان باختگان کرونایی ناچیز است
جان باختن نزدیک به ۱۰۰۰ بیمار کرونایی در امریکا/ پسر ترامپ: جان باختگان کرونایی ناچیز است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در روزی که نزدیک به هزار امریکایی بر اثر دچار شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، پسر ترامپ مدعی شد کرونا در امریکا زیر کنترل درآمده و آمار جان باختگان ناچیز است.

رکورد جدید شناسایی بیماران کرونایی در یک هفته در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
رکورد جدید شناسایی بیماران کرونایی در یک هفته در امریکا
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد ترامپ در روزی که حدود ۱۰۰۰ امریکایی جان خود را به خاطر دچار شدن به کرونا از دست دادند و آمار روزانه این کشور رکورد زد، گفت جان باختگان کرونایی تقریباً ناچیز است.

او در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز»، سانجی گوپتا جراح مغز و اعصاب و خبرنگار پزشکی شبکه «سی‌ان‌ان» و کسانی که با او موافقت کردند را به دلیل درخواست از کسانی که در تجمع انتخاباتی پدرش شرکت کرده بودند برای قرنطینه خود به مدت ۱۴ روز، سبک‌مغز خواند.

امریکا در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه، به ترتیب آمار روزانه ۹۸۵، ۹۹۴ و ۹۷۴ جان باختگان را به ثبت رساند، با این حال پسر ترامپ با اشاره به کاهش موارد روزانه مرگ‌ومیر در مقایسه با فصل بهار گفت: چرا درباره مرگ‌ها حرف نمی‌زنند؟ برای این که اعداد تقریباً ناچیز هستند. برای این که ما کنترل چیزها را به دست آورده و می‌فهمیم که چگونه عمل می‌کند.

وی افزود: ما روش‌های درمانی برای مقابله با آن (ویروس) داریم. اگر به اینستاگرام من نگاه کنید [مرگ‌های کووید] تقریباً ناچیز شده است. ما عملکرد بهتری از اروپا داریم. ما آن را به کنترل درآورده‌ایم.

این در حالی است، که در کمتر از پنج روز باقی مانده به انتخابات امریکا، رکورد دچار شدن به ویروس کرونا با ۹۱ هزار تن طی ۲۴ ساعت، در این کشور شکسته شد و با دچار شدن بیش از ۵۰۰ هزار نفر در امریکا، رکورد جدید دچار شدن هفتگی به کرونا در این کشور به ثبت رسید. طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمار میانگین جان باختگان جدید روزانه در مدت هفت روزه هم در دو هفته گذشته از ۷۲۴ مورد به ۷۸۷ مورد رسیده است.

به گزارش روزنامه انگلیس «دیلی میل»، تاکنون بیش از هشت میلیون امریکایی به کرونا دچار شده و ۲۲۸ هزار ۶۴۷ نفر هم بر اثر دچار شدن به این بیماری جان باخته اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала