حملات گسترده الحشد الشعبی علیه داعش در دیاله

© AP Photoحملات گسترده الحشد الشعبی علیه داعش در دیاله
حملات گسترده الحشد الشعبی علیه داعش در دیاله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوماندان عملیات سازمان «الحشد الشعبی» عراق روز جمعه از آغاز تعرض گسترده ای علیه بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در ولایت دیاله در شرق این کشور خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، ایرنا  خبر داده است که «طالب الموسوی» قوماندان عملیات سازمان الحشد الشعبی عراق امروز طی بیانیه ای اعلام کرد که قطعات مسلح الحشد الشعبی و اردو از صبح امروز عملیات گسترده امنیتی را از دو محور برای پاکسازی مناطق شمال منطقه «المقدادیه» و پایان دادن به حضور هسته های داعش در آنجا آغاز کرده اند.

دستگیری یک سرکرده مهم داعش در عراق - اسپوتنیک افغانستان
دستگیری یک سرکرده مهم داعش در عراق

وی افزود: این عملیات از دو محور آغاز شده است و نیروهای الحشد الشعبی از محور مناطق «الخمسه جسور» و شمال رود دیاله به سمت ناحیه «حوض شروین» حرکت کرده اند.

الموسوی گفت: کندک 24 نیروهای الحشد الشعبی و قطعات فرقه پنجم عراق نیز در محور دوم به سمت ناحیه «الخیلانیه» پیشروی می کنند و این عملیات تا زمان پایان تهدید هسته های داعش در شمال ناحیه المقدادیه ادامه خواهد یافت.

عناصر گروه تروریستی داعش سه روز پیش یکی از شیوخ دامدار عراقی را در ناحیه الخیلانیه در اطراف منطقه المقدادیه در ولایت دیاله با خود برده و سرش را از تن جدا کردند.

داعشی ها سپس جسد این دامدار را بمب گذاری کردند و هنگامی که برخی اهالی به محل پیکر او رسیده و قصد داشتند تا آن را از روی زمین برداشته و با خود ببرند، بمب کارگذاری شده در بدن این قربانی منفجر شد. در این انفجار سه نفر کشته و دو نفر دیگر به شدت زخمی شدند.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق ولایات «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала