Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مارادونا؛ الهام‌بخش فوتبالیست‌های با استعداد 60 ساله شد+عکس

© AFP 2023 / STAFFКапитан сборной Аргентины Диего Марадона с Кубком мира по футболу после победы в матче с Западной Германией, 1986 год
Капитан сборной Аргентины Диего Марадона с Кубком мира по футболу после победы в матче с Западной Германией, 1986 год - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیگو آرماندو مارادونا، فوتبالیست افسانه‌ای تیم ملی آرجنتین که به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال شناخته می‌شود، امروز تولد 60 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارادونا یکی از برترین فوتبالیست‌های تاریخ آرجنتین است که برخی از هواداران فوتبال او را می‌پرستند و حتی برای او یک کلیسا تاسیس کرده‌اند.

وی عنوان قهرمانی جام جهانی 1986 را با درخشش بی‌نظیر خود به صورت انفرادی برای آلبی سلسته کسب کرد و برای ناپولی هم جام‌های معتبری از جمله جام یوفا و اسکودتو را کسب کرد. همچنین این بازیکن دوران ناموفقی در بارسلونا داشت.

هزار و سیصد و نود و نه شمسی، دو هزار و بیست میلادی ... برای عده ای دیگر اما امروز سال «شصت پس از مارادونا» است.

برای هکتور کامپومار، آلخاندرو ورون و هرنان آیمز که خدای‌شان دیگو آرماندو مارادونا است و کلسیای دیگو را در روزاریو بنا کرده‌اند. آلخاندرو می‌گوید من یک دین منطقی دارم. اعتقادم به کلیسای کاتولیک است اما یک دین و مذهب هم از طریق قلب و شور و اشتیاقم دارم که نام آن مارادونا است!

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала