Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آنسو فاتی؛ اعجوبه کودک بزرگ می‌شود

© AFP 2023 / LLUIS GENEПолузащитник "Барселоны" Ансу Фати
Полузащитник Барселоны Ансу Фати - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آنسو فاتی امروز 18 سال شد، او در حالی از این روز جشن خواهد گرفت که درخشش بینظیر او همه را انگشت به دهان کرده است.

به گزارش اسپوتنیک؛ آنسو فاتی امروز 18 سالگی خود را جشن می‌گیرد. مهاجم جوان که با شکستن بسیاری از رکوردها و ورود به تاریخ بارسا، لالیگا، لیگ قهرمانان و تیم ملی در یازده شروع بارسلونا جا افتاده است. فقط در طی 14 ماه زندگی او به سمت اهداف تقریباً غیر قابل تصور پیش رفته است.

از آنجا که او در 25 آگست 2019 مقابل بتیس با هدایت ارنستو والورده اولین بازی خود را انجام داد حرفه او به روش شهاب سنگی پیشرفت کرد. در آن جلسه او فقط در 12 دقیقه شرکت نمود و امروز او در تیم کومان یکی از بهترین گلزنان فصل لالیگا و بارسلونا است. در مدت بیش از یک سال او رکوردها را جابجا کرده است. فقط چند مورد را ذکر کنیم، او جوان‌ترین بازیکنی است که با تیم کوله در رقابت‌های ملی معمولی گلزنی کرده است (او 16 سال و 304 روز سن داشت) و جوانترین بازیگری که در لیگ قهرمانان بارسا (16 سال و 321 روز) اولین بازی خود را انجام داد. جوانترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا (17 سال و 40 روز) و اولین گلزن تیم بزرگسالان اسپانیا در (17 سال و 311 روز)؛ او یک گل به اوکراین زده است.

از آنجا که آنسو فاتی با پیراهن کولی نه تنها رکوردهایی را شکسته است، بلکه این کار را با تیم لوئیز انریکه که در 3 سپتامبر سال جاری برای اولین بار انجام داد، انجام داده است. این در روز مسابقه یکی از لیگ ملت‌های اروپا 2020-21 بود. او 45 دقیقه لذت برد، بازیکن جوان نوید بزرگ بارسلونا و لالیگا است. تداوم حضور وی در تیم کولی یکی از نگرانی‌های بزرگ هواداران بارسا و یکی از چالش‌هایی است که وی از آن به عنوان رئیس انتخاب می‌شود. قرارداد تا سال 2022 منعقد شده و بند آن 400 میلیون یورو است. در تابستان سال گذشته چندین باشگاه او را آزمایش کردند در حالی‌که بارسلونا او را غیرقابل انتقال اعلام کرد. قابل لمس نیست ولی در حال حاضر او تصویر موجود نیو کمپ است.

این فصل آنسو فاتی از هر لحاظ پیشرفت کرده است. او هفت بازی انجام داده و پنج گل نیز به ثمر رسانده است. کومان از او بسیار راضی است، اگرچه روز گذشته جمعه اذعان کرد که خواستار تمرکز بیشتر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала