هشدار آمریکا از آغاز درگیری دومین جنگ سرد با روسیه

© Fotolia / KLimAx Fotoهمکاری امریکا روسیه در افغانستان
همکاری امریکا روسیه در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام سابق ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که خطر درگیری آغاز دومین جنگ سرد با روسیه بسیار بلند است.

به گزارش اسپوتنیک، جورج شولتز وزیر خارجه سابق ایالات متحده آمریکا روز گذشته (30اکتبر) در بیاناتی ابراز داشت که  به دلیل اقدامات دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، واشنگتن تقریباً با همه کشورهای جهان در روابط خصمانه قرار دارد،  با روسیه و چین این روابط در آستانه جنگ سرد دوم توازن دارد.                                               به گفته وی، ایالات متحده حتی با متحدان نزدیک خود در اروپا و آسیا روابط را خراب کرد،  کشور در واقع دیپلماسی را کنار گذاشت و تهدیدهای نظامی را جایگزین آن کرد.

بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است - اسپوتنیک افغانستان
بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است

دیپلمات سابق آمریکا گفت: "ما در روابط خود با چین و روسیه به وضعیت جنگ سرد دوم نزدیک می شویم. تکیه به تهدیدهای نظامی با حداقل تلاش دیپلماتیک یا بدون هیچ گونه تلاش دیپلماتیک بارزترین ویژگی روابط ما با کشورهایی است که ما آنها را با احساسات ضد آمریکایی مرتبط می دانیم".

شولتز خاطرنشان کرد: " سطح بی اعتمادی در روابط با متحدان بلند  است و رفع این بی اعتمادی سالها به طول خواهد انجامید. این سیاستمدار خواست تا دولت آمریکا به شرکای خود ثابت کند که ایالات متحده از ارزشهای دموکراتیک یکسانی با آنها برخوردار است و توانایی همکاری برای از بین بردن مشکلات جهانی را به مخالفان نشان دهد.

 جورج شولتز از سال 1982 تا 1989 رهبری وزارت خارجه و همچنین وزارت خزانه داری (1974-1972) آمریکا را بر عهده داشت. او در دسامبر امسال 100 ساله خواهد شد.

 پیش از این ، الکسی پوشکوف ، رئیس کمیسیون اطلاع رسانی شورای فدراسیون روسیه ، ابراز اطمینان کرد که فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود ، فاصله متقابل بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده اجتناب ناپذیر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала