ارمنستان: احتمال درخواست کمک نظامی از روسیه موجود است

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ارمنستان: احتمال درخواست کمک نظامی از روسیه موجود است
ارمنستان: احتمال درخواست کمک نظامی از روسیه موجود است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر ارمنستان در مسکو احتمال درخواست ایروان برای کمک نظامی از روسیه را رد نکرد.

به گزارش اسپوتنیک،  ورطان توگانیان، سفیر ارمنستان در روسیه امروز اعلام کرد که ایروان ممکن است از روسیه درخواست کمک نظامی کند.

وی گفت: صحبت در مورد درخواست ایروان از فدراسیون روسیه، در کنار موارد دیگر احتمال درخواست کمک نظامی را نیز شامل می‌گردد و مقیاس این درخواست هنگام مشاوره مورد بحث قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که ساعاتی پیش نیکول پاشینیان،  نخست وزیر ارمنستان از درخواست حمایت امنیتی روسیه از این کشور در سایه تداوم درگیری‌های نظامی در منطقه قره‌باغ خبر داد.

 وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاشینیان در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، جزئیات اوضاع در قره باغ را مطرح و از او برای تعیین شکل کمک‌های روسیه برای تضمین امنیت ارمنستان با توجه به ماهیت روابط همپیمانانه و ماده دوم توافقنامه دوستی، همکاری و کمک متقابل که در 29 آگست سال 1997 میان دو کشور امضا شده، درخواست کرد.

سفیر ارمنستان در پاسخ به سوال در مورد این‌که آیا مسئله درخواست احتمالی ایروان برای کمک نظامی از فدراسیون روسیه حقیقیت دارد یا خیر، گفت: "چنین احتمالی وجود دارد".

آمادگی  زنان ارمنستان برای نبرد در میدان جنگ - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی زنان ارمنستان برای نبرد در میدان جنگ

وی تأكید كرد: "من فكر می كنم كه پاسخ مناسبی از جانب روسیه دریافت خواهیم كرد. سپس ادارات مربوطه كار خواهند كرد."

گفتنی است ارمنستان عضو پیمان امنیت جمعی است و روسیه متعهد شده است که در صورت بروز تهدید امنیتی برای این کشور همپیمان خود، برای کمک به آن کشور اقدام می کند.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 27 سپتامبر گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد.

از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала