علی اف: ادامه جنگ در قره باغ به ایروان بستگی دارد

© AP Photo / Azerbaijani Presidential Press Officeعلی اف: ادامه جنگ در قره باغ به ایروان بستگی دارد
علی اف: ادامه جنگ در قره باغ به ایروان بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت، که زمان ادامه جنگ در قره باغ به ارمنستان بستگی دارد.

علی اف شرایط آتش بس در قره باغ را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
علی اف شرایط آتش بس در قره باغ را نام برد
به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ARD آلمان گفت: "این به ارمنستان بستگی دارد. من بارها در این باره صحبت کرده ام، ما حتی امروز آماده متوقف کردن هستیم. اتفاقاً، ما سه بار با آتش بس موافقت کردیم، که گواه اراده ما برای پایان دادن به درگیری نظامی و حل این مسئله در میز مذاکره از نظر سیاسی است. با این حال، ارمنستان سه بار آتش بس را نقض کرده است".

وی افزود: ما تاکنون 2.7 میلیارد دالر تجهیزات نظامی ارمنستان را از بین برده ایم. برای خرید این تسلیحات از کجا پول می آورند؟ ارمنستان یک کشور فقیر است. بودجه آن کمتر از 2 میلیارد دلار و بدهی خارجی آن 8 میلیارد دالر است.
یادآوری می کنیم، که جنگ در خط ارتباطی قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به راه انداختن خصومت متهم می کنند.در تاریخ 9 اکتبر ، وزیران امور خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه وارد مسکو شدند و بیش از 10 ساعت به همراه همتای روس خود گفتگو کردند. در نتیجه ، ایروان و باکو توافق کردند که از ظهر 10 اکتبر آتش بس در قره باغ را آغاز کنند، زندانیان و اجساد کشته شدگان را تبادله کنند و همچنین در مورد جزئیات مشخص آتش بس توافق کنند. با این حال ، در همان روز ، طرفین شروع به متهم کردن یکدیگر به نقض توافق کردند. دومین تلاش برای سازماندهی آتش بس انسانی در شب 18 اکتبر انجام شد. وزارت امور خارجه امریكا آتش بس انسانی به دست آمده را از ساعت 07:00 به وقت مسكو (08:00 به وقت محلی) در 26 اكتبر اعلام كرد، اما حتی پس از آن ، طرفین درگیری اعلام كردند كه دشمن آن را رعایت نمی كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала