کنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌

© REUTERS / Jonathan Ernstکنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌
کنگره آمریکا: ترامپ طرح خروج نیروها از افغانستان را به مجلس ارایه نکرده‌ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیتۀ دفاعی مجلس نماینده‌گان آمریکا می‌گوید که ادارۀ رییس‌جمهور ترمپ برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکنون هیچ طرحی به این نهاد ارایه نکرده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، آدام اسمیت، رییس کمیتۀ دفاعی مجلس نماینده‌گان آمریکا می‌گوید که از طرح خروج بی‌درنگ نیروهای امریکایی از افغانستان اطلاعی ندارد.

پیش از این، رییس‌جمهور آمریکا و مقام‌های دیگر حکومت این کشور از خروج نظامیان امریکا تا پایان سال جاری میلادی از افغانستان سخن زده بودند.

فارن پالیسی: ترامپ و بایدن برنامه‌ای برای حضور یا خروج از افغانستان ندارند - اسپوتنیک افغانستان
فارن پالیسی: ترامپ و بایدن برنامه‌ای برای حضور یا خروج از افغانستان ندارند

این گزارش می‌افزاید که حتی درصورت پیروزی ترامپ در انتخابات، که براساس نظرسنجی‌ها احتمال آن کم است، شمار کمی از نمایندگان کنگره آمریکا به توانایی او در انجام به موقع به وعده‌هایش اعتماد دارند.

از سوی دیگر منابعی از هیئت‌های مذاکره کنندۀ صلح در دوحه می‌گویند که زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژه آمریکا با هیئت‌های دو طرف دیدارهایی داشته‌است و قطر نیز هم‌چون تسهیل کننده این روند، چندین طرح را از نماینده‌گان دو هیئت میان آنان رد و بدل کرده‌است.

همزمان با این، شماری از زنان که در یک نشست آنلاین سازمان ملل متحد شرکت کرده بودند، دربارۀ احتمال از دست رفتن حقوق زنان در مذاکرات صلح ابراز نگرانی کردند.

همزمان با این، شماری از اعضای نهادهای جامعۀ مدنی افغانستان در نشست آنلاین دیگری که با اعضای پارلمان اتحادیه اروپا داشتند، بر آتش‌بس عمومی در افغانستان تأکید کردند.

فضیله حورزاد، فعال حقوق زن تصریح کرد: «آزادی‌هایی را که در جریان این هژده سال برای ما داده شده و حضور ما در جامعه و حضور ما در سیاست این ارزش‌ها باید حفظ شود.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала