یورش ترک ها به کلیسایی در پایتخت اتریش

© AFP 2023 / Alexander Klein یورش ترک ها به کلیسایی در پایتخت اتریش
 یورش ترک ها به کلیسایی در پایتخت اتریش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
50 جوان ترک تبار شامگاه پنج‌شنبه به کلیسایی در وین، پایتخت اتریش حمله کرده و با فریاد "الله اکبر" دست به خرابکاری زدند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Kurier به استناد از پولیس وین در گزارشی نوشت که حدود 50 جوان از نژاد ترک به کلیسای کاتولیک سنت آنتونی پادوا در منطقه Favoriten وین هجوم بردند.  

گزارش شده است که عصر پنجشنبه 50 جوان به احتمال زیاد به قصد خرابکاری وارد کلیسا شده و در آنجا شورش برپا کردند. به گفته این روزنامه ، مهاجمان با فریاد "الله اکبر" ، غرفه ها ها و مکان های ویژه کلیسا را با را لگد شکستند.

پولیس فرانسه - اسپوتنیک افغانستان
درگیری تن به تن بین ارمنی ها و ترک ها در فرانسه

معاون رهبر کلیسا با پلیس تماس گرفت ، اما جوانان قبل از ورود پلیس فرار کردند. با این حال ، طبق اطلاعات ، این حادثه در ویدئو های نظارتی ضبط شده است.

 اداره منطقه ای حفاظت از قانون اساسی معتقد است که گروه اسلام گرایان متعصب ترک که از چند ماه قبل توجه ویژه ای را در این منطقه به خود جلب کرده،  در این حمله شرکت داشتند. پلیس موفق به شناسایی 10 جوان شد که در موارد مختلف نقض نظم عمومی نقش داشتند.

کارل نهامر وزیر داخله اتریش این حادثه را محکوم کرد و در مورد اقدامات انجام شده صحبت کرد.

روزنامه به نقل از وزیر نوشت: "ما با تمام وجود از جامعه مسیحیان حفاظت خواهیم كرد. من بلافاصله به كمیساریای كل امنیت عمومی دستور دادم كه همه مراکز پلیس را از وقایع جاری مطلع سازد و كنترل فضای عمومی را به ویژه در منطقه فورویتن تشدید كند."

سپس سباستین کورتس ، نخست وزیر اتریش نیز در مورد این حادثه صحبت کرد. وی در توئیتر نوشت: "همه مسیحیان باید بتوانند آزادانه و با اطمینان از دین خود را در اتریش پیروی کنند".

نخست وزیر  همچنین وعده سپرد که مبارزه با اسلام سیاسی را ادامه دهد و "هیچ تحمل کاذبی" را در کشور نشان ندهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала