ارمنستان کشته‌شدن دو نیروی سرحدی روسی در سرحدات جنوبی این کشور را تکذیب کرد

© Sputnik / Semiryaga /  مراجعه به بانک تصاویر ارمنستان کشته‌شدن دو نیروی سرحدی روسی در سرحدات جنوبی این کشور را تکذیب کرد
ارمنستان کشته‌شدن دو نیروی سرحدی روسی در سرحدات جنوبی این کشور را تکذیب کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع ارمنستان اطلاعات مبنی بر کشته‌شدن دو نیروی سرحدی روسی در نتیجه تیراندازی بر قلمرو ارمنستان در جنوب این کشور را تکذیب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استیپانیان، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز (یکشنبه، ۱ نومبر) در این مورد گفت: "این اطلاعات دور از واقعیت است".

قابل ذکر است که نظامیان واحد سرحدی سرویس امنیت فدرال روسیه در ارمنستان وظیفه اجرا می‌کنند و سرحدات دولتی این کشور با ترکیه و ایران را محافظت می‌کنند.

مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد - اسپوتنیک افغانستان
مبلغ معاش شبه‌نظامیان خارجی در قره‌باغ معلوم شد

قبل از این وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرده بود که نیروهای مسلح آذربایجان قلمرو ارمنستان در بخش جنوبی و جنوب شرقی این کشور را هدف حملات قرار می‌دهند.

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала