دولت قبرس صدور "پاسپورت‌های طلایی" را لغو کرد

© REUTERS / Stringerدولت قبرس صدور "پاسپورت‌های طلایی" را لغو کرد
دولت قبرس صدور پاسپورت‌های طلایی را لغو کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت قبرس پروژه صدور "پاسپورت‌های طلایی" در بدل سرمایه‌گذاری در این کشور را لغو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، دولت قبرس از تاریخ ۱ نومبر، پروژه دادن تابعیت این کشور در بدل سرمایه‌گذاری را که به نام برنامه "پاسپورت‌های طلایی" مشهور بود، لغو کرده است.

در چوکات این برنامه که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود، افرادی که علاقمند دریافت تابعیت این کشور بودند، می‌توانستند با سرمایه‌گذاری به مبلغ دو میلیون یورو در خرید املاک در این کشور، "پاسپورت طلایی" بدست آورند.

پرداخت 2.5 میلیون دالری رحمانی برای به دست آوردن پاسپورت طلایی قبرس - اسپوتنیک افغانستان
پرداخت 2.5 میلیون دالری رحمانی برای به دست آوردن پاسپورت طلایی قبرس

در چوکات این پروژه، بیش از ۸ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری به بودجه این کشور افزوده شد و مقامات این کشور حدود چهار هزار "پاسپورت طلایی" صادر کرده اند.

پیش از این در ماه اگست سال جاری، الجزیره گزارشی را به نشر رسانده بود که نشان می‌داد میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان ۲.۵ میلیون دالر را برای بدست آوردن "پاسپورت طلایی" قبرس پرداخته است.

در ماه اکتوبر سال جاری وزارت مالیه و وزارت داخله قبرس بخاطر افزایش تخلفات و آسیب‌پذیری این برنامه، خواستار توقف روند صدور این پاسپورت‌ها شد. شورای وزرای قبرس نیز از این مفکوره حمایت کرد.

تصمیم نهایی توقف روند صدور این پاسپورت‌ها پس از نشر فلم – تحقیقاتی نشرشده توسط شبکه تلویزیونی قطری "الجزیره" مبنی بر احتمال صدور پاسپورت به مقامات دولتی که مظنون به جرایم اند، اتخاذ شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала