مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ جاری در افغانستان را غیر شرعی خواند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ جاری در افغانستان را غیر شرعی خواند
مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا جنگ جاری در افغانستان را غیر شرعی خواند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه‌ی کشور اعلام کرد که مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا ادامه‌ی جنگ و خشونت در افغانستان را محکوم کرده و این جنگ را غیرشرعی خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان امروز یک‌شنبه (1، نوامبر)، با نشر یک خبرنامه اعلام کرده است، که به سلسله فتواهای علمای کرام و مراکز اسلامی جهان، مجمع جهانی وحدت اسلامی مالیزیا که یکی از موسسات معتبر اسلامی در این کشور است، ادامه جنگ و خشونت در افغانستان را محکوم کرده و این جنگ را غیر شرعی خواند.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان : جنگ افغانستان جواز شرعی ندارد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان: جنگ افغانستان جواز شرعی ندارد

این مجمع اسلامی با ارسال پیام عنوانی سفارت جمهوری اسلامی افغانستان در کوالالمپور، خواهان حل این بحران از طریق گفتگو و مذاکره، شده است.

وزارت امور خارجه، از ابراز نظر و اصدار اعلامیه مجمع جهانی وحدت اسلامی کشور دوست و برادر جمهوری مالیزیا و اقدام صلح‌خواهانه این سازمان اسلامی، ابراز سپاس و امتنان کرده، کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس فوری را که خواست برحق دولت و مردم افغانستان است، برای کامیابی مذاکرات جاری و برقراری صلح و  ثبات دایمی در کشور، امر مهم و حیاتی می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала