ارمنستان: جنگندۀ آذربایجان شهر مارتاکرت را بمباران کرد

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر ارمنستان: جنگندۀ آذربایجان شهر مارتاکرت را بمباران کرد
ارمنستان: جنگندۀ آذربایجان شهر مارتاکرت را بمباران کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارمنستان از بمباران شهر مارتاکرت توسط جنگنده آذربایجان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، ارمنستان با نشر بیانیه‌ای می‌گوید که جنگنده نیروهای هوایی آذربایجان یکشنبه شب شهر مارتاکرت و شهرکت‌های مجاور را بمباران کرد.

در بیانیه آمده است: یکشنبه شب، جنگنده‌ دشمن شهر مارتاکرت و شهرک‌های مجاور هدف حمله قرار دادند که در نتیجه بمباران، تخریب‌های زیادی انجام شده است. شب، روستاهای منطقه فوقانی آسکران مورد گلوله باران قرار گرفت. دشمن از تاسیسات گراد و سمرچ به سمت روستاهای اوتارانوتس وسزنک آتش گشود. هیچ تلفانی در بین مردم غیرنظامی وجود ندارد.

تنش های میان آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ از 27 سپتمبر از سرگرفته شد. طرفین یکدیگر را آغازگر این درگیری می‌دانند.

طرفین درگیری تاکنون سه بار در خصوص آتش‌بس توافق کرده اند. آخرین توافق آتش‌بس میان طرفین از روز 26 اکتوبر اجرایی شد، اما پس از این توافق نیز همانند دفعات گذشته طرفین از عدم رعایت آتش‌بس از سوی طرف دیگر خبر دادند.

درگیری‌های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فبروری سال 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала