خصومت به خاطر کاریکاتور فرض نیست

© Sputnik / Vadim Braidov /  مراجعه به بانک تصاویر طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رئیس اداره امور دینی مسلمانان شرق روسیه
طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رئیس اداره امور دینی مسلمانان شرق روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طلعت تاج الدین مفتی اعظم روسیه معتقد است که اعلام جنگ علیه مردم یک کشور به دلیل کاریکاتور شایسته نیست.

به گزارش اسپوتنیک، طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رئیس اداره امور دینی مسلمانان شرق روسیه در رابطه با ماجرای کاریکاتور منتشر شده در فرانسه تاکید کرد که سخنان مفتی چچن كه "همه فرانسوی های حامی مكرون را به عنوان دشمن می داند"، به مثابه نظر شخصی وی عنوان کرد.  وی گفت: اعلام جنگ علیه مردم به دلیل کاریکاتور "برای زندگی غیر طبیعی و نفرت انگیز است."

واکنش تند ورزشکار روس به گفته‌های رییس جمهور فرانسه علیه جهان اسلام - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند ورزشکار روس به گفته‌های رییس جمهور فرانسه علیه جهان اسلام

مفتی اعظم ، رئیس اداره معنوی مرکزی مسلمانان روسیه، طلعت تاج الدین در مصاحبه با روزنامه روسی گفت كه حضرت محمد (ص) موعظه انتقام را نمی كرد و برای بخشش ارزش قائل بود، بنابراین اعلام كردن نام شخصی به عنوان دشمن غیر طبیعی است. بنابراین وی در مورد اظهارات مفتی چچن را به عنوان نظر شخصی اش در نظر بگیرید.

به گفته تاج الدین، ​​دین دستورالعمل در زندگی را بر پایه برقراری صلح، نظم و هماهنگی به مردم می داند. "و به دلیل یک چیز ساده، این واقعیت که کسی چیزی را نقاشی کرده است، برای اعلام جنگ، اعلام دشمنی - این نه برای خدا، نه برای پیامبران خدا و نه برای مومنین خوشایند نیست، این کار برای زندگی غیر طبیعی و نفرت انگیز است".

مفتی اعظم اظهار تردید کرد که این امر منجر به بازیابی تفاهم متقابل می شود.

طلعت تاج الدین مفتی اعظم و رئیس اداره امور دینی مسلمانان شرق روسیه خاطر نشان كرد كه نمایندگان دین باید كلام و اصول خداوند را وارد زندگی مردم كنند. وی تأكید كرد: دین با قلب و ضمیر فرد مطابقت دارد و مردم تنها در صورت برقراری صلح و هماهنگی احساس خوشبختی می كنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала