معاون فرمانده ارتش قره باغ کشته شد

© SputnikЗамаскированный танк армии обороны Нагорного Карабаха
Замаскированный танк армии обороны Нагорного Карабаха - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آرتور سرکیسیان معاون فرمانده ارتش دفاع قره باغ در نبردها در منطقه درگیری کشته شد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در نیروهای مسلح جمهوری ناشناخته قره باغ به ریانوستی گفت که آرتور سرکیسیان معاون فرمانده ارتش دفاع قره باغ در نبردها در منطقه درگیری ها کشته شد.

اما این منبع از جزئیات موضوع چیزی بیان نکرده است.

علی اف: ادامه جنگ در قره باغ به ایروان بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان
علی اف: ادامه جنگ در قره باغ به ایروان بستگی دارد

پیش از این، آرایک هاروتیان، رهبر جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی گفت که، سرلشکر جلال هاروتیان را از سمت وزیر دفاع و فرمانده ارتش دفاع از قره باغ کوهستانی به دلیل مجروحیت،  ازسمتش برکنار شد. اکنون میکائیل آرزومانیان به این پست منصوب شده است.

تنش های میان آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ از 27 سپتمبر از سرگرفته شد. طرفین یکدیگر را آغازگر این درگیری می‌دانند. طرفین درگیری تاکنون سه بار در خصوص آتش‌بس توافق کرده اند. آخرین توافق آتش‌بس میان طرفین از روز 26 اکتوبر اجرایی شد، اما پس از این توافق نیز همانند دفعات گذشته طرفین از عدم رعایت آتش‌بس از سوی طرف دیگر خبر دادند. درگیری‌های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره باغ از فبروری سال 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала