واکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل

© Sputnik/JKواکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل
واکنش طالبان به حمله بر دانشگاه کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شورشی طالبان حمله بر دانشگاه کابل و مرکز آموزشی کوثر که چندین تن در آن کشته شدند را تقبیح می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر دانشگاه کابل کار آنها نبوده و در ضمن افزوده است که این حمله را با شدیدترین الفاظ تقبیح می‌کنیم و با خانواده شهدا غم شریکی می‌نمایم.
در خبرنامه سخنگوی این گروه آمده است: "امارت اسلامی این حمله و همچنان بمبارد هوایی چند روز پیش بر یک مسجد در ولایت تخار را که سبب تلفات تعداد زیادی اطفال شده‌ بود و نیز حمله چند روز پیش بر یک کورس آموزشی بنام کوثر در کابل را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده، و برای شهدا طلب مغفرت و برای زخمیان شفای عاجل مسئلت دارد و برای خانواده‌های شان از عمق قلب تسلیت می‌گوید.

غنی: حمله امروز درد عظیمی را نصیب ما کرده است - اسپوتنیک افغانستان
غنی: حمله امروز درد عظیمی را نصیب ما کرده است

سخنگوی طالبان در این اعلامیه گفته است: "بدون شک این‌گونه حملات از سوی آن عناصر شریر انجام می‌یابد، که پس از شکست در ننگرهار و جوزجان اداره کابل برای‌شان پناه داد، در مهمان‌خانه‌های خود نگه‌ داشته و سپس برای چنین حملات وحشیانه استخدام، همکاری و رهنمایی می‌کند و برای شان پلان را طرح می‌کند."
وی گفته است که حکومت افغانستان مسئولیت این حمله را به گونه‌ای به طالبان منسوب می‌کنند. سخنگوی طالبان افزود: "ازین هم ظاهر می‌شود که این‌گونه حملات برای تهیه مواد چنین پروپاگندها به گونه مشترک انجام می‌یابد."
در اخیر این اعلامیه آمده است که مجاهدین ما هیچگاه بر مراکز تعلیمی، اماکن عمومی و دیگر محلاتی که هدف نظامی نداشته باشد حمله نمی‌کنند.
حوالی ساعت 11:30 پیش از ظهر امروز (دوشنبه، 12عقرب) تروریستان به دانشگاه کابل یورش بردند. حمله‌ای که ساعت ها طول کشید.
در این حمله 19 تن کشته و 12 تن دیگر زخمی شدند.
حکومت افغانستان فردا را ماتم ملی اعلام کرد و به تمام والیان هدایت داده شد که فردا برای اتحاف دعل به روح شهدا مراسم عزاداری برگزار کنند.
امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله بر دانشگاه کابل در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که این حمله گندیده گی وجدان طالب و همفکران او را نشان میدهد. این حمله امروز و هیچگاهی پس از امروز توجیه ندارد. نفرین بر طالب و هفکر و حامی طالب.
فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала