واکنش لوکاشنکو به توهین‌های مکرون به اسلام و مسلمانان

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس
الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهوری بلاروس از اقدام رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از کاریکاتورهای موهن به ساحت پیامبر اسلام (ص) و نگرش‌های ضد اسلامی او انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تکدیپس خبر داده است که آلکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس طی سخنرانی با اشاره به افتتاح یک مسجد در شهر مینسک مرکز کشورش برای مسلمانان گفت که مقامات بلاروسی همکاری فعالانه‌ای با گروه‌های متعلق به مذاهب دیگر در این کشور دارند.

رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان به مکرون تاکید کرد که اسلام یعنی صلح، صلح با تروریزم ربط ندارد

لوکاشنکو با تاکید بر اینکه مسلمانان هرگز در بلاروس مشکلی ایجاد نکرده‌اند، بیان داشت، آنها همواره از او و کشورش حمایت می‌کنند.

لوکاشنکو تاکید کرد هرگز مقامات کشورش اجازه به طرح بیانیه‌های همچون بیانیه اخیر مکرون درباره آزادی بیان و احساسات مذهبی در کشورش نمی‌دهند.

او گفت: من می‌توانم به مکرون در این زمینه کمک کنم. من با مسلمانان روابطی بسیار خوب داشته‌ام که به 20 سال قبل یا حتی بیشتر بر می‌گردد.

لوکاشنکو افزود، شاید مکرون به میانجی‌گری او در قبال ارتباط خودش با مسلمانها احتیاج داشته باشد.

رئیس جمهوری بلاروس مکرون را به توهین عمدی به مسلمانان متهم کرده و گفت: این کاملا غیرقابل قبول است که در احساسات مذهبی پیروان یک مذهب به ویژه مسلمانان مداخله کنیم. می‌دانیم که توهین به مسلمانان سبب خشم آنها و واکنش سریع می‌شود. آیا مکرون این را می‌داند؟ البته که او آنرا می‌داند. ولی ما هرگز اجازه نخواهیم داد که پیروان مذاهب توهین شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала