اوباما: ترامپ «دیکتاتور زبون» است

© AP Photo / Carolyn Kasterاوباما: ترامپ «دیکتاتور زبون» است
اوباما: ترامپ «دیکتاتور زبون» است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین امریکا در واکنش به خبری درباره قصد رئیس جمهور کنونی این کشور برای اعلام پیروزی زودهنگام پیش از شمارش همه آرا گفت، این کاری است که یک «دیکتاتور زبون» انجام می‌دهد.

کمپاین غیرمعمول اوباما برای جو بایدن + ویدیو  - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
کمپاین غیرمعمول اوباما برای جو بایدن + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین امریکا تشکیک رئیس‌جمهور کنونی در نتیجه انتخابات و احتمال اعلام پیروزی زودهنگام از سوی او را مورد انتقاد قرار داد و وی را «دیکتاتور خوار» خواند.

به گزارش «تلگراف»، او که در تجمعی خودرویی در حمایت از جو بایدن معاون پیشین اش و نامزد دموکرات انتخابات امریکا در میامی سخنرانی می‌کرد، گفت رئیس‌جمهور گفته ممکن است قبل از این که همه آرا شمره شوند، اعلام پیروزی کند.  این چیزی است که یک دیکتاتور ذلیل انجام می‌دهد. اگر به دموکراسی اعتقاد دارید، پس می‌خواهید همه آرا شمرده شوند.

اوباما در ادامه گفت، اگر یک دموکرات مانند ترامپ رفتار می‌کرد، نمی‌توانست از او پشتیبانی کند.

روز یکشنبه یک پایگاه خبری فاش کرد، که ترامپ به چند نفر از معتمدین خود اعلام کرده که قصد دارد سه‌شنبه شب و پیش از پایان شمارش رسمی آرا،‌ پیروزی خود را در انتخابات اعلام کند.

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس»، ترامپ اعلام کرده حتی اگر نتیجه رای‌های کالج الکترال در ایالت‌های کلیدی نظیر پنسیلوانیا نیز مشخص نشده باشد وی قصد دارد که اعلام پیروزی کند.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا در واکنش به این خبر، به رادیو ملی امریکا گفت، در صورت اختلاف‌نظر در نتیجه انتخابات این کشور، کنگره آماده تصمیم‌گیری است.

پلوسی گفت: ما می‌دانیم قانون چیست و متوجه نقش برجسته کنگره و بخصوص مجلس نمایندگان وقتی مسئله شمارش آراست، هستیم.

رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا افزود: ما آماده هستیم. آمادگی داریم. ما خیلی وقت است که آماده‌ایم به خاطر این که شاهد بی‌مسئولیتی رئیس‌جمهور بوده‌ایم، بی‌احترامی او به قانون اساسی، به دموکراسی ما و به صحت انتخابات ما. بنابراین ما برای (مقابله با اقدامات) او آماده هستیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала