باد پکه ای که کرونا را از بین می‌برد

© AP Photo / Koji Sasaharaباد پکه ای که کرونا را از بین می‌برد
باد پکه ای که کرونا را از بین می‌برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
با پکه ای سقفی بدون تیغه‌ای عرضه شد که سریعتر از باد پکه ای معمولی و با مصرف انرژی کمتر، خنک می‌کند و فضا‌های بسته را نیز ضد عفونی کند.

Flag of Japan - اسپوتنیک افغانستان
خنک نگه داشتن زیر بغل با پکه
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوئا، یک شرکت نوع جدیدی از باد پکه ای سقفی را عرضه کرده است که می‌تواند اتاق را سریعتر از باد پکه های معمولی و با مصرف انرژی کمتر، خنک کند. ضمن اینکه این باد پکه ای سقفی فضا‌های بسته را ضد عفونی می‌کند و، چون تیغه ندارد، لمس آن نیز کاملاً ایمن است.

این باد پکه ای سقفی جدید که "ورتک" (Vortec) نام دارد، اتاق‌ها را با نصف انرژی مصرفی پنکه‌های دیگر، دو برابر سریعتر خنک می‌کند و همزمان هوای اتاق را نیز ضد عفونی می‌کند. علاوه بر این دارای یک لامپ ال‌ای دی است که هم به عنوان یک لامپ سقفی عمل می‌کند و هم با مجهز بودن منتشر کننده اشعه ماوراء بنفش دارای عملکرد ضدعفونی کننده است و به طور بالقوه خطر دچار شدن به بیماری‌های قابل انتقال از راه هوا را در فضا‌های بسته کاهش می‌دهد.

این باد پکه محصول شرکتی به همین نام یعنی "Vortec" است که یک شرکت زیر نظر دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور (NTU) است.

این دستگاه، هوای تازه و استریل شده را کاملا در اتاق می‌چرخاند و به عنوان یک باد پکه ای سقفی بدون تیغه، لمس آن حتی در بیشترین سرعت نیز کاملاً ایمن است.

یادآوری می کنیم، که از بهار امسال تقریباً همگان در جهان به نوعی در قرنطینه به سر می‌برند تا سرعت شیوع ویروسکرونا را کاهش دهند و همه ملزم به رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک شده اند. اما تهدید انتقال ویروس از ذرات هوا بسیاری را نگران شیوع ویروس در خانه کرده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد این باد پکه ای سقفی و سایر محصولات مشابه در اقدامات متوقف کننده و کاهش سرعت شیوع بیماری کووید-۱۹ موثر واقع شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала